1 Laatst bewerkt door claartje79 (09-11-2013 20:15)

Onderwerp: marsepeinen pinguïn zonder tylose?

voor de verjaardag van mijn zoontje (over 2,5 week) wil ik een taart maken met geboetseerde pinguïns. om alvast een beetje uit te proberen, ik heb nog nooit iets geboetseerd, heb ik vanavond een pinguïn van marsepein gemaakt. nu las ik dat tylose toevoegen er wel voor zorgt dat het marsepein iets harder wordt.
ik heb dit vanavond niet gebruikt. is de kans nu groot dat deze pinguïn gaat inzakken, waardoor deze niet te gebruiken is? of valt het wel mee, aangezien een pinguïn toch voornamelijk een bolle vorm heeft?

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1391513_369036379897556_306113578_n.jpg

2

Re: marsepeinen pinguïn zonder tylose?

Volgens mij werkt tylose sowieso niet met marsepein, maar alleen met fondant.

Ik weet niet hoe marsepein zich houdt, ik werk alleen met fondant.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

tylose in marsepein doet bijna niet wat betreft uitharden........ tylose met fondant wel.

Mijn ervaring met marsepein en boetseren is dat het echt niet inzakt...........en pas na langere tijd (lees weken) iets harder wordt.

4

Dit is een redelijk stabiel figuurtje, geen dunne uitsteeksels die rechtop staan, de kans op uitzakken is denk ik heel klein.
Marsepein wordt pas hard na heel veel tijd (maanden....)

Als je iets uit wilt laten harden dan is fondant verstandiger, en met tylose hard fondant veel sneller uit, vooral voor dunne rechtopstaande figuren, oortjes, armpjes en dergelijke is dit eigenlijk de enige keuze. Fondant zonder tylose kan wel, maar dan moet je het veel langer laten uitharden.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!