1

Onderwerp: vraag over koekjesbodem

Ik wil een koekjesbodem maken voor een kwarktaartje.
Welke verhouding koekkruimels en boter is het beste.

Wil dat het niet te "vet" wordt, maar moet natuurlijk wel goed genoeg aan elkaar plakken.
Heb trouwens chocolatchips koekjes, weet niet of dat nog uitmaakt.

2

Re: vraag over koekjesbodem

Het geeft extra smaak, maar geen vet: mengen met jam i.p.v. boter. Dat kan voor een kwarktaart best lekker uitpakken en als je abrikozenjam gebruikt, heb je niet heel uitgesproken extra smaak. Gewoon net zoveel jam erdoor mengen tot het pakt.

Tieneke

3

Aaah.... te laat gelezen. Maar toch bedankt voor je antwoord. Ga het volgende keer proberen, klinkt wel heel erg lekker (en fris!)

Heb het net gemaakt met 140gram koekjes en 70gram boter.
Straks of morgen proeven of het zo lekker is.

4

En, was hij gelukt? Ga voor het weekend zo'n bodem maken

5

Hij was wel lekker, maar wel een hele erge chocolade smaak!!
Was weinig koekie smaak zeg maar.
misschien is het lekkerder als je er ook gewone koekjes bij doet (of bijvoorbeeld biscuitjes en een heel klein beetje chocola erbij...)

Deze hoeveelheid (140koek / 70 boter) was genoeg voor 4 kleine
1 persoons bodems.

6

ik zou onder kwarktaart zeker geen chocolade koekjes gebruiken, past meestal niet zo bij de fruitsmaak die kwark meestal heeft.

wat ook heel goed kan, is een bodem van plakjes cake maken, ook heerlijk, of van lange vingers, met daarop wat jam/gelei. lekker fris.

7

De gewone (grote) kwarktaart had ik inderdaad met laagjes lange vingers gedaan. (lange vingers - kwarkmengsel - stukjes perzik - en dan van alle drie nog zo'n laag)

van het beetje kwark wat over was, 4 kleintjes gemaakt met dus de chocochips koekjes bodem. Smaakte goed samen hoor!

8

klinkt goed, met die perzik :9

9

omakneeltje schreef:

klinkt goed, met die perzik :9

Was nog beter;  met rum (soberano)   :Y ;)