1

Onderwerp: Roze ganache

Een bijpassend taartje voor mn stapeltaart (staat bij stapeltaarten). Wilde graag roze ganache, dus heb witte gekleurd. Maar wat een PIEPspul is dat om mee te werken (afsmeren) zeg! Was de bruine ganache gewend, maar wit is heel anders blijkbaar :( Dus uiteindelijk maar gegoten en de randen zien er onwijs lelijk uit, maar evengoed redelijk tevreden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RLE8TENJ.jpg
Wie tips heeft voor de ganache, graag!

2

Re: Roze ganache

Vind deze ook erg leuk.

Hij heeft een mooie glans, heb zelf nog nooit met ganache gewerkt dus kan je geen tips geven.

Maar hij ziet er mooi uit hoor :)

3

Welke verhouding heb je gebruikt?
zo te zien was de ganache te dun/ warm om mee af te smeren.

Zo van boven ziet je taart er toch heel leuk uit hoor!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

1 op 3, maar wel gewone repen, zou dat het zijn misschien? :think: Hij was wel goed afgekoeld en de taart kwam ook uit de koelkast...

5

Is bij wit de verhouding niet 1:1?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

6

1:1 is bij puur, 1:3 is idd voor wit.

1deel slagroom 3 delen witte chocolade, dus dat was het niet.

ondanks dat het koeler aanvoelde misschien toch nog langer laten staan,
desnoods onder af en toe roeren in de koelkast.
Ik heb het lang geleden eens gemaakt, en weet nog wel dat het lang duurde voor het dikker werd.
(als in minstens een uur, als het er geen 2 waren, zeker niet in minuten)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Bij het maken van witte-choco-buttercream merk ik dat witte chocolade snel dik wordt. Ik doe er altijd vocht doorheen om te verdunnen bij het afsmeren. Ik heb dat trouwens vooral als ik repen gebruik. Laatst had ik Callebaut en toen werd het veel minder dik. Het lijkt wel of er in die repen heel andere dingen zitten dan cacaoboter, zoals bij callebaut, meer suiker of zo.

Tieneke

8

Ik heb toevallig dit weekend voor het eerst met witte ganache gewerkt. Ik had dezelfde zijkanten :s . Ik heb de taart toen in de koelkast gezet en een uur later gewoon een 2e laag tegen de zijkant gesmeerd, als ware het botercreme. Toen wel glad en strak geworden.  Maar ik zie nu bij jouw taart dat ik wel een te dunne laag heb gedaan :/

9

Ik maak m'n ganache een halve dag vantevoren zodat ie hard genoeg is.
Ik gebruik verder altijd callebaut.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10 Laatst bewerkt door Alyla (19-11-2013 19:49)

Als ik ganache Wil gebruiken voor het af Smeren van de taart Dan Maak ik hem altijd de dag van te voren. Kan het in de koelkast goed op stijven. Nadat Hij natuurlijk af gekoeld is.

En dat gaat tot nu toe erg goed.