1

Onderwerp: Per se afsmeren bij gieten ganache?

Ik wil weer eens wat anders proberen dan fondant dus wil ganache gaan gieten (volgens de how to hier op t forum) over mijn biscuit en uit laten harden maar daar worden van tevoren de zijkanten van de taart wel afgesmeert met botercreme. Ik heb geen poedersuiker meer kan wel gaan halen maar ben een beetje lui :P Dus ik vroeg me af is dit nodig? (en zo ja waarom dan, ben ik wel nieuwsgierig naar....)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

Nee hoor, ik smeer nooit af met gieten, maar eventueel kun je wat ganache daarvoor gebruiken. Botercreme zou ik niet durven want de ganache waarmee je giet is natuurlijk niet helemaal koud en dan zou de boter weer kunnen gaan smelten....

3

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

Ja precies, ben gisterenavond nog even gaan googlen en daar zei ook iedereen: ik zou niet afsmeren met botercreme...dus vond het wel typisch dat in deze how to dat wel wordt gedaan ;) Maar bedankt nog voor je antwoord!! Als je afsmeert met ganache (ook dat heb ik nog nooit gedaan) moet je het na het mengen wel kloppen toch? En dan kun je het echt strak smeren? Lijkt mij namelijk wel lastig..

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

afsmeerganache klop je niet op :nooo  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

Oh nee, dat is alleen voor het vullen.. maar hoe smeer je het dan af, dan is het toch te vloeibaar?? :o

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6 Laatst bewerkt door Carien (07-11-2013 12:16)

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

nee hoor, dat stijft helemaal op (1 deel slagroom op 3 delen witte choc of op 2 delen bruine choc); bewaren in de koelkast en voor gebruik weer ietsje verwarmen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: Per se afsmeren bij gieten ganache?

Canache voor te glaceren heeft de verhouding 1 deel slagroom en 1 deel couverture.

Voor echt een goed resultaat moet je canache hetzelfde behandelen als couverture dus deze zal je moet tempereren en deze  verwerken op een temperatuur van 28 tot 32 graden.

Een taart met canache zal je moeten maskeren met crème voor een glad resultaat. Hiermee haal je alle kuiltjes e.d. weg.

Als je zondigt zondig dan lekker