1

Onderwerp: Beslag blijft te vloeibaar

Ik heb net 2 kapsel gemaakt die niet hoger dan 3 cm zijn gekomen(soezie, hij is nu op). Ik heb het idee dat mijn beslag te vloeibaar blijft. Ik heb hem 8 min op de hoogste stand van de Kennie en 2 min op de laagste stand. Afgebakken 1x op 170 35 min en de 2e keer 150gr 35 min. Misschien te weinig eieren?
Wie kan mij zeggen wat ik fout heb gedaan.

2

Re: Beslag blijft te vloeibaar

Hoeveel beslag heb je gebruikt en hoe groot is je vorm? En hoeveel eieren?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Op het pak staat 250 gr mix, 4 eieren, 10 ml water.
Voor een vorm(ik heb een springvorm) van 26!

4

Ik weet niet precies hoe het met de soezie mix werkt, maar als je hiernaast in de tabellen kijkt dan heb je voor een vorm van 26 cm 260 gr. ei nodig (een ei maat M = 50 gram). Dat zou betekenen dat je een vorm van 22 zou moeten gebruiken, of je hoeveelheid beslag aanpassen.

Je hebt nu 4 eieren gebruikt. Dat zouden er 5 à 6 moeten zijn voor deze maat vorm. Bij 6 eieren moet je dan 375 gr mix gebruiken en 15 ml water.

Ik denk dat je echt te weinig beslag hebt gebruikt. 35 minuten bakken lijkt mij ook wat kort voor deze hoeveelheid beslag... Was hij wel gaar?

www.facebook.com/cakebym

5

Dat moet haast wel. De eerste die was te gaar ( harde randen) en de 2e was net niet gaar. Maar ze waren alle 2 niet omhoog gekomen, Maar de volgende mix die ik ga bestellen is van fun cake. Ik ga maar eens een ochtend kapsels bakken. Ooit zal het me gaan lukken :Y
Iig super bedankt.

6

Ik doe het zelf altijd met eieren, suiker, zelfrijzend bakmeel en een snufje zout.

Voor een vorm van 20 cm gebruik ik dan 5 eieren, 150 gr suiker en 150 gr zelfrijzend bakmeel. Evt. nog een beetje vanille-extract erdoor. Smaakt heerlijk!

www.facebook.com/cakebym

7

Ik doe het zelf altijd met eieren, suiker, zelfrijzend bakmeel en een snufje zout.

Voor een vorm van 20 cm gebruik ik dan 5 eieren, 150 gr suiker en 150 gr zelfrijzend bakmeel. Evt. nog een beetje vanille-extract erdoor. Smaakt heerlijk!

www.facebook.com/cakebym