1

Onderwerp: Bloempjes en LEGO Castle

Mijn taartjes van de laatste week:

Mijn moeder werd 53 en is helemaal weg van Peggy Porschen taartjes, dus een taart met 53 bloempjes in de trant van PP gemaakt. Het bekleden rond de taart was een rotwerk. Wilde eerst gewoon een laag marsepein doen en daarop de strookjes plakken, maar niemand bij ons houdt van een dikke plak marsepein, moet altijd zo dun mogelijk dus helaas niet zo mooi geworden als ik had gehoopt...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7X8NHPP
Gevuld met aardbeienmousse, afgesmeerd met vanille bc en bekleed met marsepein.

'Hij zou graag een LEGO Castle taart willen, maar als je geen tijd hebt mag het ook een simpele taart zijn hoor!' Aangezien ik maar 1 neefje heb, wordt het niet zomaar een simpele LEGO taart  :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBETPIWW
De taart is volledig lactosevrij: gevuld met viervruchtenmousse gemaakt met slagroom en versie aardbeien, afgesmeerd met 1:1 bc en bekleed met fondant.

Bedankt voor het kijken, tips zijn altijd welkom :)

2

Re: Bloempjes en LEGO Castle

whoh wat is die lego taart prachtig!!!

Wat boft jouw neefje met je zeg geweldig :)

En de taart voor je moeder vind ik ook heel lief.

begrijp het van dat marsepein dat vinden wij ook niet lekker zo dik

3

De bloementaart is mooi, maar de Lego taart is echt SUPER!!!

Mag ik vragen welke slagroom je gebruikt hebt voor lactose-vrij??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Sonj@ schreef:

Dank je wel! :) ik heb de alpro soya opklopslagroom gebruikt (gekocht bij AH XL - het zit in een pakje met schenkdop), daar zakje klopfix doorheen gedaan en een extra schep suiker ;) het is namelijk niet zo zoet en smaakt ook niet echt zo als echte slagroom.

5

Wat een supergave Lego-taart! Slim om er lego op te verwerken en die letters vind ik echt heel mooi.

Tieneke

6

Nikkiiieee schreef:
Sonj@ schreef:

Dank je wel! :) ik heb de alpro soya opklopslagroom gebruikt (gekocht bij AH XL - het zit in een pakje met schenkdop), daar zakje klopfix doorheen gedaan en een extra schep suiker ;) het is namelijk niet zo zoet en smaakt ook niet echt zo als echte slagroom.

Ik ben -al een poosje  :rolleyes: - op zoek naar een goede lactose-vrije slagroomvervanger dus thanks voor je antwoord, ga ik ook eens proberen.  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Ben benieuwd wat je ervan vindt! :) ze vonden de lego taart herlijk dus hoop dat het lukt bij jou!

8

Wow die Lego taart! die is echt gaaf! mooi gedaan hoor  :Y

Ook officieel 'besmet' met het bakvirus!