1

Onderwerp: Hulp voor de Groovy Cliksticks !!

Wie kan me vertellen hoe deze werken. Ik vind het lettertje zoooo leuk, maar ik kan ze alleen maar uitdrukken als ze een soort van ge-embossed zijn, ingedrukt, zeg maar. Terwijl ik hier op deze site ook lettertjes zie langs komen die mooi rond zijn. Ik heb al gezocht op Youtube, daar vallen ze er mooi uit maar bij mij ... ho maar.

2

Re: Hulp voor de Groovy Cliksticks !!

Fondant heel dun uitrollen en even laten drogen voor je de letters uitdrukt.
Dan per letter uitdrukken (voorzichtig dat je het losse gedeelte niet indrukt) en het fondant eruit duwen met het "embossgedeelte"

3 Laatst bewerkt door Jelly (02-11-2013 16:40)

Seefje schreef:

Fondant heel dun uitrollen en even laten drogen voor je de letters uitdrukt.
Dan per letter uitdrukken (voorzichtig dat je het losse gedeelte niet indrukt) en het fondant eruit duwen met het "embossgedeelte"

Ja, tot zover snap ik het nog, maar door het eruit duwen, embos ik de letter gelijk, en dat is toch wel jammer.

4

Als ik eerlijk ben heb het 'uitdrukgedeelte' eraf gehaald.... ik vond die 'indruk' die onstaat bij het lossen van de letter (ook) niet mooi.
Ik gebruik hem nu dus als 'gewone' uitsteker: gaat prima  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Ik heb hier dus ook last van!
Sommige letters komen er heel mooi uit maar andere, de 'A' bijvoorbeeld hebben er een afdruk in. Hoe dun ik ook uitrol.

6

Sonj@ schreef:

Als ik eerlijk ben heb het 'uitdrukgedeelte' eraf gehaald.... ik vond die 'indruk' die onstaat bij het lossen van de letter (ook) niet mooi.

Zo heb ik het ook gedaan  :Y

7

Sonj@ schreef:

Maar krijg je je letters dan wel mooi uit de mal?? en is dat latje makkelijk weg te halen?

8

Ja hoor, ging prima. Beetje (voorzichtig) friemelen en toen eruit gehaald.
Ik heb geen problemen om de letters uit de mal te krijgen. Maar anders eventueel een beetje maizena over de mal poederen. (geeft nl veel minder makkelijk vlekken dan poedersuiker  ;) )

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

ook ik heb het uitdruk gedeelte eraf gehaald.
Is heel makkelijk te verwijderen (en terug te plaatsen als je zou willen)

Werkt echt heel fijn, met een needle tool haal je de letters er heel makkelijk uit.

Liefs, Zanoni

10

Sonj@ schreef:

Hihi Sonja, dan geef ik jou binnekort eens een demonstratie, want ze werken zooo gemakkelijk!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

11

De liniaal is met en zonder uitdrukgedeelte heel makkelijk in gebruik. Maar als je dus dikkere letters wilt, zonder een lelijke indruk erin, dan moet je het uitdrukgedeelte er wel uit halen  ;)

12

Bedankt voor al jullie reakties. Ik denk dat ik hem er maar uit ga halen dan.

13

Ga ik ook maar eens doen. Bedankt voor de tips!

14

Heb die dingen er ook uitgehaald. Ideaal!!!