1

Onderwerp: Grote bolle taart omdraaien

Hoi allemaal,

Ik wil de grote Blanda bakken en dan op met de smalle kant naar beneden (taart in de vorm van een vogelnest). Hebben jullie tips dat de vorm behouden blijft en niet uitzakt?
Alvast bedankt voor het meedenken.

groetjes Nadia

Chocolate is calling! I must go!

2

Re: Grote bolle taart omdraaien

Meestal wordt deze dan gebakken van cake ipv biscuit. Ben bang dat biscuit niet zijn vorm behoudt

De blanda bekleden met deeg en dat bakken en daarin de taart maken.
Je moet na het bekleden; de vorm vullen met witte bonen oid anders zakt het deeg naar beneden tijdens het bakken.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

lang delftje schreef:

De blanda bekleden met deeg en dat bakken en daarin de taart maken.
Je moet na het bekleden; de vorm vullen met witte bonen oid anders zakt het deeg naar beneden tijdens het bakken.

dan moet je wel appeltaart deeg gebruiken, want bij cake of biscuit zie ik het niet gebeuren dat het aan de kant ´blijft staan´ :D  ;)

5

Ik heb dit laatst gedaan!
Niet in een 20 blanda maar in een grotere, bij Xenos vandaan.
Ik heb 'm met het vullen/bekleden op het grote vlak laten staan, gewoon zoals je anders ook doet. Toen ik de koelkast gezet en heeeel goed laten opstijven. Toen uit de koelkast gehaald en direct omgedraaid. Dus voor dat ie gaat zweten!

Bij mij heeft ie toen nog lang buiten de koelkast gestaan en hij bleef heel mooi in vorm, niets raars mee gebeurd.
Je moet de bovenkant natuurlijk nog wel bekleden/afwerken.

Als je nieuwsgierig bent, de taart staat op mijn facebookpagina. Het is een probeersel van de Milk in the Jug van Sharon Wee.

6

Onwijs bedankt voor jullie reacties. Kan ik zeker wat mee!

7

Babycake, wat een supermooie taarten op je facebookpagina zeg.

8

Lees dit nu pas  :o
Dank je wel!!!

9

Ik heb dot ook wel eens gedaan. Ging prima!  Zelfs nog een boetseersel erbovenop en daarop weer een blanda. Was een pokébal...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym