1

Onderwerp: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Nou kreeg ik een tip over het huiswerk fondant van de Makro: Bak&Deco..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe is de smaak, structuur & afwerking?

Ben zelf erg fan van Callebaut, maar een goedkoper, maar kwaliteits alternatief is natuurlijk ook welkom.   :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik heb het toevallig vorige week gebruikt.
Naar mijn idee dezelfde smaak en structuur als funcakes. ik vond het fijn werken en ook lekker!

3

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Hmmm, ben persoonlijk geen fan van Funcakes..vind m echt niet lekker voor op een taart  :o

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

4

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik vind hem lekkerder dan funcakes. Daarnaast werkt het erg prettig.

5

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

En hoe vond je 'm? Of heb je het niet gebruikt? Ik heb het toen voor cc's gebruikt en dat was prima maar voor een hele taart vond ik het niet fijn om mee te werken, het harde ook niet goed uit (om te boetseren), ik probeer nu callebaut maar daar krijg ik veel luchtbubbels met uitrollen dus ga denk ik toch maar weer terug naar pettinice...

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

6

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik lees mee...

7

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik heb de fondant ervan gebruikt en vond het bijzonder slecht...

Ik kon het niet eens rollen, zo droog was het. Het 'pakte' elkaar niet zeg maar..

Het kan ook goed zijn dat ik te maken had met een productiefoutje hoor, want het was gewoon zoo slecht, kon me niet indenken dat ook maar iemand hiermee zou slagen! :p

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

8

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

ik probeer nu callebaut maar daar krijg ik veel luchtbubbels met uitrollen

Dat heb ik ook! blijf maar prikken. En hij plakt zo.Heb een lading poedersuiker nodig om het fatsoenlijk uit te rollen.
Daarentegen kan ik met geen enkel ander merk zo mooi bekleden als met Callebaut. Hij smaakt het lekkerst van allemaal, vind ik. En scheuren/ barsten?  :nooo  :nooo ! Alleen al om die reden wil ik geen andere meer.
Heb nu een paar emmertjes Niels de Veye (sligro). Werkt op zich prima, maar is qua verwerken te vergelijken met funcakes.
Pettinice vind ik veel te slap. Bovendien is de kwaliteit niet constant. Die heb ik een tijd geleden uitgezwaaid  :D

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

9

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

cakebym schreef:

ik probeer nu callebaut maar daar krijg ik veel luchtbubbels met uitrollen

Dat heb ik ook! blijf maar prikken. En hij plakt zo.Heb een lading poedersuiker nodig om het fatsoenlijk uit te rollen.
Daarentegen kan ik met geen enkel ander merk zo mooi bekleden als met Callebaut. Hij smaakt het lekkerst van allemaal, vind ik. En scheuren/ barsten?  :nooo  :nooo ! Alleen al om die reden wil ik geen andere meer.
Heb nu een paar emmertjes Niels de Veye (sligro). Werkt op zich prima, maar is qua verwerken te vergelijken met funcakes.
Pettinice vind ik veel te slap. Bovendien is de kwaliteit niet constant. Die heb ik een tijd geleden uitgezwaaid  :D

Echt? Heb zelf nog nooit problemen met pettinice gehad, misschien dan net geluk gehad. Zelf vind ik satinice het lekkerste smaken maar die is zo slap en rekbaar, daar kan ik helemaal niet lekker mee werken. Had in de mjam gezien dat die van de sligro het beste uit de test kwam, die wil ik dan een keertje nog proberen, en dan afhankelijk van de uitslag wordt het denk ik toch pettinice. Je hebt wel verschillende geloof ik, heb ooit eens op een outletwebsite voor taartspullen gelezen dat er 2 verschillende soorten zijn en de ene is wel goed en de ander niet. Weet het niet meer precies wat er nu mee was, misschien dat je dan net de verkeerde had? Iig vind ik die van de makro dus echt dubbel niks, geen aanrader.

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

10

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik heb de fondant van de makro gehad. Vind hem fijner en lekkerder dan die van funcakes. Àllem hij hard niet zo goed uit, en er mee boetseren is een drama. Zelf als je er tyclose door doet. Ik werk nu met catin ice. En ben er helemaal weg van. Hij smaakt beter en werkt ook goed.

11

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ell& schreef:

Nou kreeg ik een tip over het huiswerk fondant van de Makro: Bak&Deco..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe is de smaak, structuur & afwerking?

Ben zelf erg fan van Callebaut, maar een goedkoper, maar kwaliteits alternatief is natuurlijk ook welkom.   :thumb:

Ik zie dat jij callebaut gebruikt. Ik wil die ook graag gaan proberen maar koop liever geen 7 kilo in 1 keer. Weet jij een adres in Nederland waar ze 1 kilo verpakkingen verkopen? Ik had hier zelf al een topic voor geopend, maar heb nog geen bruikbare tips op gehad, dus ik dacht probeer het eens op deze manier.

12

Re: Wie heeft er ervaring met Makro fondant: Bak&Deco?

Ik heb nu bake&deco van de Makro en ben er tot nu toe tevreden over. Het scheelt ook behoorlijk in de kosten! 1kg voor 1,50 ofzo?? Heel goedkoop... weet het niet meer precies meer, maar erg goedkoop in ieder geval...en ook nog prima van smaak. Ik heb er tot nu toe een taart mee bekleed en een hello kitty van geboetseerd (zie komend weekend in de taartenparade) en dat was prima te doen.