1

Onderwerp: Eerste x tremperen

Ik heb een vraag over tremperen.
Ik heb uit nood een kapsel gekocht kant en klaar uit supermarkt. Morgen wil ik de taart gaan vullen en bekleden.
1. Wanneer kan ik de taart het beste tremperen, vandaag of morgen ( met baileys)?
2. Ik heb geen spray, hoe doe je het precies? Duim op de opening en beetje heen en weer besprenkelen?

Bedankt!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: Eerste x tremperen

ja hoor, sop er maar lekker op los ;)
je kunt ook overwegen een scheut likeur door bijv. een paar lepels jam te doen, en dat over de bodem te smeren, voor je er de vulling op doet.

ook kun je trempeervocht zelf maken: deel water met daarin suiker opgelost, daar kun je dan ook wat likeur doen, is het wat minder sterk als alleen likeur :Y

succes hoor.

wat is het trouwens voor kapsel dat je kant en klaar kunt kopen in de super?

3

Zag laatst een kant en klaar kapsel staan bij de bakspullen bij AH.
In drie lagen gesneden. Zal wel stijf staan van de conserveringsmiddelen  :s

Je kan ook tremperen met een bakkwastje dan is de kans op uitschieten niet zo groot. Ik doe het altijd als ik de taart vul.

Groetjes Petra

5

Oke bedankt iedereen!
Ja die Seefje bedoelt, die heb ik. Ik heb ook liever zelfgemaakt, maar het was helemaal mislukt waarschijnlijk omdat ik een vorm van iemand heb overgekocht waarvan de vetlaag compleet is verdwenen  :nooo
Dus heel de taart zat muurvast aan de vorm vandaar het kapsel van de Albert Heijn.. Ach ja, het is voor mezelf dus het is geen ramp. Maar dan ga ik hem zo direct tremperen!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake