1

Onderwerp: biscuit beslag nooit mooi glad

Wie heeft de tip om het biscuit beslag mooi glad en goed gemengd te krijgen. Ik voeg steeds kleine beetjes bloem toe die ik met een spatel er voorzichtig doorheen schep maar ik houd altijd kleine klontjes bloem in mn beslag. Hierdoor blijft hij ook wat grof na t bakken en vind ik t moeilijk m mooi strak door te snijden.
Als ik langer roer dan gaat al n lucht uit mn biscuit dus dat werkt ook niet. Wat kan ik nog proberen?

2

Re: biscuit beslag nooit mooi glad

Een metalen lepel gebruiken om de luchtigheid te behouden?

Gebruik je geen mixer dan??

4

Ik denk dat je een Moskovisch biscuit maakt? Eieren apart heel luchtig geklopt en dan als laatste de bloem erdoor.
Zeef je de bloem wel? Ik doe de bloem in zo'n grote zeef en klop dan steeds een beetje door de luchtige eieren. Maar ook weer niet te weinig, want dan moet je vaker spatelen en wordt het alsnog niet luchtig.

5

Dit is denk ik het recept van basisbiscuit hier links uit de recepten. Ik heb dit probleem eigenlijk ook altijd...Ik gebruik nu biscuitmix, maar wil ook wel weer het basisrecept gaan gebruiken dus ik lees even mee.

De bloem moet er idd doorgespateld worden. (door mix van suiker en eieren) En niet met de mixer. Ik vind dit ook lastig. Er gaat lucht tussen de bloem zitten, waardoor er klontjes in blijven zitten. Als je er dan nog eens doorspatelt lijkt er wel een hele luchtbel te zitten, maar de bloem wordt niet mooi gemixt met de rest van het mengsel. En te lang spatelen is natuurlijk ook niet de bedoeling. Lastig!

6

rustig spatelen dames, maar wel snel,
en zeker de bloem zeven,
dan kom het goed :Y  ;)

7

Sorry, vergeten er bij te zetten maar ik gebruik inderdaad het basis biscuit recept van de site hier. Doe de bloem in een zeef en dan steeds een deel zeven en erdoor doleren spatelen. Gebruik een houten of plastic spatel maar zou dus ook eens een metalen lepel kunnen proberen.