1

Onderwerp: lijnen (webmotief) op spiderman zonder te schilderen

Ben hier al veel tegengekomen met de zoekfunctie, maar net niet wat ik wil weten.

Heb niet zo'n vaste hand dus wil eerst de lijnen met een tooltje indrukken en daarna met foodpen natrekken.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Zo ja, met welk tooltje en uit de losse pols of heb je er nog iets voor gebruikt om het patroon goed te krijgen?

Alvast bedankt.

2

Re: lijnen (webmotief) op spiderman zonder te schilderen

Nog nooit gedaan, ik denk dat als je het indrukt dat je dat blijft zien....
Je zou het kunnen doen door wit bakpapier op een afbeelding van spiderman te leggen, dan met een zwarte stift de lijntjes over te trekken, dan het bakpapier op je fondant en vervolgens met een rollend wieltje indrukken, of met een needle-tool prikjes te maken van waar naar waar je je lijntjes moet gaan trekken.
Eventueel kun je ook dunne sliertjes zwarte fondant maken (bijvoorbeeld met een sugarcraft gun of een schone, nieuwe knoflookpers) en die sliertjes dan gebruiken in plaats van ze te tekenen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Ik heb laatst een spiderman taart gemaakt en het web m.b.v. de sugargun gemaakt. Ging erg goed!

4

Bedankt voor het meedenken. Het lijkt me nogal een gepriegel om dan met die hele dunne sliertjes te werken en ik ben nogal precies...
Ik ga gewoon wat dingen uitproberen w.o. zwarte sliertjes, heb nog genoeg tijd gelukkig.

Web maak ik idd. al met gun, het gaat me om het patroon op spiderman zelf.

5

Oeps sorry, verkeerd begrepen!  :grr:
Op spiderman zelf heb ik het gedaan precies zoals jij beschrijft.
Met een tooltje de "krassen" maken en deze met de foodpen tekenen.
Zag mooi strak uit.

6

Een foodpen werkt bij mij (werk met marsepein) niet echt. Ik heb de zwarte lijntjes op Spiderman met het dunste kwastje (00) geschilderd