1

Onderwerp: hoelang mix houdbaar na openen?

Heb hier mix voor botercreme en mix voor kapsel staan. Zijn beide nog niet over de datum maar staan al wel een tijd open.. Hoelang zijn ze dan houdbaar? Of kan ik de houdbaarheiddatum aanhouden?

Re: hoelang mix houdbaar na openen?

Hoi,

Je kunt het beste de THT datum aanhouden. Wat bedoel je met open staan?
Als je de zakken goed verpakt hebt afgesloten, dan kun je de THT datum aanhouden.
Als je de zakken echter open hebt laten staan, zal de inhoud snel te droog worden...

3

De botercreme zit in een afgesloten zak.. Die kan ik dus nog gebruiken

4

Ik heb een zak biscuit mix die allang over datum is. Ik sluit hem na gebruik altijd heel goed af. Deze mix is nog prima. Biscuit is nog steeds goed luchtig, rijst mooi, smaak is goed. Ik heb er vorige week nog een biscuit mee gemaakt, en we zijn geen van allen ziek geworden. T.H.T betekent tentminste houdbaar tot. Dat wil dus niet zeggen dat het na die datum niet goed is. Kan daarna nog heel lang goed zijn. De houdbaarheid wordt alleen niet meer gegarandeerd na die datum. Zelf opletten dus. Vooral opletten dat er geen kleine beestjes in komen. Daar staat bloem/meel om bekend. Ik had zelf laatst een pak,(wel geopend) dat helemaal nog niet aan de datum was, en nog niet zo lang open was, maar er zaten wel van die kleine kriebel(wormpjes?) in.