1

Onderwerp: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

Hallo Dames,

ik acht dat doe ik wel ff maar krijg de fondant niet mooi over mijn dubbele dummie hij is nu 17 cm hoog en ik wil daar fondant over heen  Hoe krijg ik dat mooi strak?

Zonder taart geen feest!

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

Wat gaat er precies mis? Scheurt het, krijgt je het niet strak? Wil je. Wel tips geven, maar wordt zo'n waslijst als er geen specifiek probleem genoemd wordt.

Groetjes Petra

3

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

ik krijg het niet goed strak er komen zoveel plooien aan de onderkant

Zonder taart geen feest!

4

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

ik heb daar anders nooit problemen mee maar met een smalle hoge taart wel

Zonder taart geen feest!

5

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

help!

Zonder taart geen feest!

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

Is ook gewoon heel lastig bij een smalle hoge taart hoor!

Zorg dat je lap groot genoeg is en kan steunen op je werkblad. Rol niet te dun uit, dan heb je meer speelruimte. Werk vanaf de rand bovenaan in hele kleine stukjes naar beneden. Probeer per cm rondom te werken.

Voordeel van een dummy, hij hoeft niet gekoeld dus je kan er vrij lang over doen. Til steeds weer een stukje fondant op, maak het glad en ga naar het volgende stukje. Probeer zo min mogelijk aan je fondant te trekken, maar duw het als het ware op zijn plek, door in een opwaardse beweging te duwen. Hoe meer het uitrekt hoe meer plooien je krijgt.

En vooral geduld!

Groetjes Petra

7 Laatst bewerkt door corientjuh (28-10-2013 15:23)

Re: hoe bekleed ik een hoge smalledummie taart met fondant

taartjejansen schreef:

Is ook gewoon heel lastig bij een smalle hoge taart hoor!

Zorg dat je lap groot genoeg is en kan steunen op je werkblad. Rol niet te dun uit, dan heb je meer speelruimte. Werk vanaf de rand bovenaan in hele kleine stukjes naar beneden. Probeer per cm rondom te werken.

Voordeel van een dummy, hij hoeft niet gekoeld dus je kan er vrij lang over doen. Til steeds weer een stukje fondant op, maak het glad en ga naar het volgende stukje. Probeer zo min mogelijk aan je fondant te trekken, maar duw het als het ware op zijn plek, door in een opwaardse beweging te duwen. Hoe meer het uitrekt hoe meer plooien je krijgt.

En vooral geduld!

Bedankt voor je uitleg.! Ik nben inmiddels al 5 keer opnieuw begonnen telkens scheuren. Dus nu 1 taart zo gedaan zoals ik alle andere tarten maak op jouw manier dus. Komen veel scheuren in  maar daar komt nog wat overheen. De andere heb ik een lap erom heeb gevouwen en bovenop een cirkel. De 2e manier ging beter moet ik wel een rand afwerken bovenop en achter maar dat komt wel goed. een barrel maken was geen goed idee! ik moet nog veel doen en hij moet morgen af De hele dag naar het grootje door deze enorme hobbel.pff ik gebruikte eerst pettinice maar ben overgestapt op wendys's choice die is wat flexibeler om te werken. Nu wilde ik mijn laatste 2 kilo pettinice opmaken....een ramp dus.

bedankt voor het meedenken!

Zonder taart geen feest!