1 Laatst bewerkt door lady-vall (28-10-2013 11:09)

Onderwerp: Afsmeren chocolade botercreme mogelijk?

Titel zegt het al, heb een simpel vraagje namelijk of het mogelijk is om (gesmolten) chocolade door de botercreme te doen en hiermee af te smeren? En maakt het dan nog uit hoeveel chocolade of welke chocolade je erdoor heen doet? Ik gebruik 200 gr poedersuiker en 200 gr roomboter. Want als je er teveel gesmolten chocolade doorheen doet dan kun je er denk ik niet meer goed mee afsmeren?
Bedankt voor jullie hulp alvast!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Afsmeren chocolade botercreme mogelijk?

ik  maakte wel eens botercreme met chocoganache.. maar tegenwoordig smeer ik graag gewoon met ganache af.. zoveel strakker :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

3

Ja dat hoor ik van veel mensen, dat het strakker is met ganache (en vaak lekkerder). Maar ik heb dat nog nooit gedaan en heb het idee dat het heel moeilijk is en veel geklieder  :s  Maar kan het wel, botercreme met chocolade om af te smeren?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

ja hoor :) dat kan... en is echt niet moeilijk :) en dat geklieder valt wel mee.. je moet het er niet te warm opdoen.. en ik doe altijd een bakpapiertje onder mijn taart (+karton) tegen eventueel morsen :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Oke, bedankt!
Misschien toch eens me gaan verdiepen in afsmeren met ganache, wil dat wel leren eigenlijk :think: