1

Onderwerp: Droogt kleurstof op?

Ik heb kleurstof (die ik normaal door witte fondant heen meng), die ik wil gebruiken om mee te decoreren.
Ik wil 'oogballen' (cakepops) gaan maken, deze worden in witte chocolade gedoopt en hierop wil ik dus de kleurstof aanbrengen als aders zeg maar. Maar droogt de kleurstof dan wel op?
Ik heb het op wel even wit papier geprobeerd maar dit is nog steeds niet droog...

Een eventuele andere tip is ook welkom.

Alvast bedankt!

2

Re: Droogt kleurstof op?

Als je de kleurstof mengt met wat alcohol(wodka) droogt het sneller.
Je hebt dan ook minder nodig. Pure kleurstof is wat veel denk ik.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Poeder meng ik wel met alcohol, maar vloeibare kleurstof niet. Doe ik met water. Mijn ervaring met het mengen van vloeibare kleurstof en alcohol is dat het een plakkerige bende wordt. Toevallig gisteren een panterprint taart gemaakt. Goud/zwarte vlekken. Het goud had ik wel met poeder+alcohol, de randen met zwarte vloeibare verf+ water. Het goud duurde heel lang en het zwart juist niet, voordat het droog was. Maar dit was op marsepein. Ik denk dat het op chocolade minder houdt, eerlijk gezegd. Ik zou het gewoon eerst uitproberen  :)

4

Poeder meng ik wel met alcohol, maar vloeibare kleurstof niet. Doe ik met water. Mijn ervaring met het mengen van vloeibare kleurstof en alcohol is dat het een plakkerige bende wordt.

You're completely right, my bad  :o  :o  :o
Kun je zien hoe vaak ik schilder.

Ik denk ook dat het in marepein/fondant intrekt en in chocolade niet.

www.facebook.com/cakebym

5

Iemand een idee wat ik er dan aan kan doen?
Of wat ik dan anders kan gebruiken voor de 'aders'?

6

Eetbare stift? Dat is in elk geval niet zo nat. Maar daarvan weet ik niet of dat pakt op chocolade.

Of de allerdunste sliertjes (gras) uit de sugar gun (als je die een hebt natuurlijk).

www.facebook.com/cakebym

7

Ja, inderdaad! Je zou dan zelfs nog de dunste van de drie schijfjes, die voor gras, haren enz, gebruiken  :Y .

8

Beetje cacaoboterdrops smelten (paar drops boven heet water), wat poeder er doorheen mengen en je kunt op chocolade schilderen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag