1

Onderwerp: Fondant/ marsepein op toef

Ik heb binnenkort een grote cc opdracht gepland staan. Ik heb bedacht dat ik een toef wil doen en daarop een decoratie met marsepein of fondant. Nu wil ik natuurlijk niet dat het smelt en uitloopt, dus welke toef kan ik het beste gebruiken?

2

Re: Fondant/ marsepein op toef

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus doe ik een poging.

Om geen risico te lopen zou je 1:1 moeten gebruiken, maar dat is niet lekker. Mbc kan wel en is in elk geval véél lekkerder. Kun je ook een smaakje aan toevoegen.
Over de bc van de mix zijn de meningen verdeeld. Lekker, maar eigenlijk niet geschikt om af te smeren. Hoewel er veel baksters zijn die dat al jaren probleemloos doen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Ik gebruik gewoon botercreme van een mix voor een toef en fondsnt er dan op gaat prima, ik doe die decoraties er wel zo aat mogelijk op
Zie de foto's van de cupcakes op,mijn website

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Je kunt ook een dun laagje chocolade aan de onderkant van je decoraties smeren (of ze er in dopen).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er denk ik een een laagje bc ondersmeren zodat het niet rechtstreeks in de toef komt.