1

Onderwerp: Kan je edible glitter echt eten?

Kwam een taart winkle binnen vandaag met cupcakes dat je mochten proven. Op de cupcakes was van de edible glitter van Raindow. Ik dacht dat het non-toxic was, maar dat je als noch mocht het niet eten? Klopt dat of gebruiken jullie het ook op taarten dat wordt gegeten?

2

Re: Kan je edible glitter echt eten?

Jawel hoor het is eetbaar maar het komt er vanzelf weer (onverteerd) 'uit'.....  ;)  :o

3

Edible is eetbaar, non-toxic is niet giftig en niet bedoeld voor consumptie. Je krijgt er niets van, maar het verteert niet. Rainbowdustgeeft gelukkig heel duidelijk aan of iets non-toxic of edible is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

Edible is eetbaar, non-toxic is niet giftig en niet bedoeld voor consumptie. Je krijgt er niets van, maar het verteert niet. Rainbowdustgeeft gelukkig heel duidelijk aan of iets non-toxic of edible is.

OK, dus de glitter dat wel non-toxic is maar niet edible hoort niet op een taart dat wordt gegeten?

5

Theweeoracle schreef:
Marianne schreef:

OK, dus de glitter dat wel non-toxic is maar niet edible hoort niet op een taart dat wordt gegeten?

Dat antwoord staat in mijn post....  ;)

6

Een knikker, knoop en wat nog meer opgegeten wordt door kinderen, verteerd ook niet, maar komt er in zijn geheel uit, als het goed is.....
Net als wat Annick zegt...de glitter verteerd ook niet, maar is geen ramp als je een paar glitters opeet. Het is ook niet de bedoeling dat je er een hele taart of toef mee decoreert  ;) . Gewoon een paar details  :)

7

annick67 schreef:

Niet helemaal, om eerlijk te zijn. "het is eetbaar" is niet echt wat het is. Lego komt er ook weer uit, maar is ook niet eetbaar...

Ik snap wel wat je bedóelt, maar het maakt het wat onduidelijk als je het woord 'eetbaar' gebruikt, imho.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:
annick67 schreef:

Niet helemaal, om eerlijk te zijn. "het is eetbaar" is niet echt wat het is. Lego komt er ook weer uit, maar is ook niet eetbaar...

Ik snap wel wat je bedóelt, maar het maakt het wat onduidelijk als je het woord 'eetbaar' gebruikt, imho.

Daar heb je gelijk in, niet helemaal de juiste woorden gebruikt... mea culpa  :cool:  :lol:

9

wat ik me afvraag..is er een alternatief? iets dat in de buurt komt van die glitters maar dat wel echt bedoeld is dat het eetbaar is?

10 Laatst bewerkt door Tigrasas (08-11-2013 00:07)

Dust en suiker samen, als je bij de  wereldwinkel grote grove suiker koopt of kandijsuiker kan ook  en je doet dit in een zakje met dust.....zijn net stukjes goud, zilver etc etc

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11

Oh ja, je kan ook als je gewone suiker gebruikt, dit een HEEL KLEIN beetje vochtig maken voordat je dit doet, maar echt minimaal

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Tigrasas! dankjewel voor de tip. ga ik zeker uitproberen! xx

13

Oeh, dat ga ik ook proberen! Maar hoe maak je die suiker vochtig dan?
Lijkt me dat zich dat niet goed verdeelt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym