1

Onderwerp: Nieuwe botercrème FunCakes

Toen ik vanmiddag botercrèmemix van FunCakes wilde kopen, zag ik dat er een nieuwe verpakking is.
Er staat ook een andere bereidingswijze op, namelijk:

125 gram mix mengen met 125 ml water en minimaal 1 uur laten opstijven.

Vervolgens 150 gram (room)boter toevoegen en ca. 10 minuten mengen.

Heeft iemand deze nieuwe mix al gebruikt?
Ik hoor namelijk nog weleens dat de kwaliteit verandert wanneer er een nieuwe verpakking en/of werkwijze is en dat dit niet altijd te goede komt van het product.

2

Re: Nieuwe botercrème FunCakes

Ja, is al een tijdje een nieuwe verpakking. Meerdere meningen erover omdat je nu zelf niet de hoeveelheid suiker kan bepalen.
Ik zelf merkte eigenlijk weinig/geen verschil.. :)

Ja dat was mij ook al opgevallen,  op de grote verpakking stond een andere bereidingswijzen.  Dacht eerst huh doe ik nu al die tijd al fout. Maar nee. Vind de uitleg vreemd staan onduidelijk eigenlijk wel

4

Het was toch 200 mix, 200 water en 250 boter? Dan moet het nu inderdaad wel heel anders smaken. Ben benieuwd, eerst m'n 5kg zak maar eens opmaken. ;-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

5

@TessaBelle: Dit is weer een nieuwe verpakking  ;)

Ik kreeg deze gisteren binnen en moest ook even kijken  :think: . Ik dacht eerst dat de verhoudingen veranderd waren maar na een paar rekensommetjes kwam ik erachter dat dit niet zo is. Ja, misschien een gram of 10 minder boter per 200 gr bc mix

6

elleoj schreef:

Het was toch 200 mix, 200 water en 250 boter? Dan moet het nu inderdaad wel heel anders smaken. Ben benieuwd, eerst m'n 5kg zak maar eens opmaken. ;-)

Is nu 200 gr mix+200gr water+240 gr boter (Heb het even omgerekend). Ik ga dus niet anders doen dan anders

7

Het is inderdaad alleen de hoeveelheid die aangepast is, het verschil is verwaarloosbaar. Vooral voor mensen die niet veel taarten maken is deze hoeveelheid per keer klaarmaken een stukje praktischer.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

De verhoudingen zijn inderdaad gewoon een beetje aangepast.
Minimaal verschil wat de ingredienten betreft.

Kan me voorstellen dat het ingewikkeld overkomt voor sommigen als er steeds wat anders op de verpakking staat.
Zelf deel en reken ik ook steeds, want je hebt voor de ene taart meer vulling nodig dan voor de andere, denk aan de grootte van de taart en of je 2 of 3 lagen doet.

Wellicht een idee om onderaan de verpakking een tabelletje neer te zetten met verschillende hoeveelheden.
dus 100 gram mix enz
150 gram mix enz

Dat staat bij de biscuitmix bv ook.

Ik heb zelf zo'n lijstje gemaakt en aan de binnenkant van het deurtje van mijn keukenkastje geplakt ;)

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

mamski schreef:

Ik heb zelf zo'n lijstje gemaakt en aan de binnenkant van het deurtje van mijn keukenkastje geplakt ;)

Mamski, misschien wil je het met ons delen ?

Christine.

10

Nou het is eigenlijk gewoon even rekenen.
Uitgaande van het recept op de verpakking, eerst alles door 5 gedeeld:

40 gram bcm, 40 ml water, 50 gram roomboter

Deze kun je dan keer 2 of 3 of 4 net hoeveel je nodig hebt.

Persoonlijk gebruik ik minder water en minder boter maar dat is hoe wij het lekker vinden.
Vroeger deed ik ook minder suiker, maar dat is nu helaas niet meer mogelijk.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Ik denk dat keukentje de tabel bedoelt die je gebruikt voor de verschillende maten taart  ;) . Ik heb ook een lijst die ik er bij elke taart bij pak. In het begin was het ff uitvogelen hoeveel ik per taart nodig had.

12

Nee hoor, ik bedoelde idd de botercrème tabel. Van de biscuit heb ik van de site al een tabel.

Dankjewel mamski  :thumb:

Christine.

13

keukentje schreef:

Nee hoor, ik bedoelde idd de botercrème tabel. Van de biscuit heb ik van de site al een tabel.

Dankjewel mamski  :thumb:

Ik had het ook over de bc mix, en niet over de biscuit mix tabel  ;) . Hoeveel mix je nodig hebt voor 1 laag vulling in, bv, een 20, 25, of 30 grootte biscuit. Voor de ene taartvulling gebruik je bv 100 gr mix en voor de andere 200  ;)

14

Ik heb de botercrème gisteren gemaakt volgens de nieuwe bereidingswijze en ik kon er eigenlijk niets anders aan merken. Behalve dan dat de verhoudingen iets anders zijn en het nu minstens een uur moet staan in plaats van een half uur.
Voor de rest waren de smaak en de consistentie niet anders dan ik gewend was van de vorige 'versie'.

Wat overigens ook prettig is: de verpakking is niet meer van papier maar een soort van plastic. Er zit dus geen aparte plastic zak meer binnenin. Ik had altijd ruzie met die binnenzak: mix die ertussen ging zitten etc. Dat probleem is nu dus opgelost.