1

Onderwerp: Sugarveil mat maken

Ik ben sinds kort erg gefascineerd door sugarveil. voor de mensen die daar niet bekend mee zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=TNgSjVZHwuA

nou heb ik eens gekeken hoeveel dat zou kosten om aan te schaffen en 1 zo'n mat is 70 euro! dat is toch echt iets te veel voor mij, als hobbyist.

denken jullie dat het mogelijk is om zelf met silicone plastique zo'n mat te maken?

ik heb al eerder tutorials gezien over hoe je een mal maakt van een stuk kant, maar daar zeggen ze dat je een bepaalde dikte nodig hebt, daarvoor gebruiken ze dan veiligheidsklei. maar als je dat doet dan heb je echt een dikke plak fondant die je in de mal moet doen en heb je niet dat echte kant effect met overal gaatjes.
heeft iemand een idee of het mogelijk is om ook een dun matje te maken die bruikbaar is voor sugarveil?

2

Re: Sugarveil mat maken

Je hebt nu ook iets nieuws, vergelijkbaar met Sugar veil.
Sweet lace.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

ik ben gek op kant voor op je taart maar idd het is zo duur
deze ga ik opslaan

4

Sillicreations heeft ook vloeibare siliconen waarmee je beter kantmallen kunt maken dan met de kneedsiliconen.
Van horen zeggen dan, heb het zelf nog niet geprobeerd...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Hoi,

Kennen jullie magic decor al? Vergelijkbaar met sugar Veil, maar dan stukken goedkoper en het werkt perfect.
Zoek hier maar eens op en bekijk het filmpje er van.

6

Magic Decor vind ik niet per se stukken goedkoper dan Sugarveil.....

Sugarveil: € 6,40 per 140 gram = € 4,57 per 100 gram.

Magic Decor: € 24,50 voor 500 gram = € 4,90 per 100 gram.

Ik vind het verschil in prijs dus bést minimaal........

7 Laatst bewerkt door saskiahuisman (16-10-2013 12:38)

annick67 schreef:

Heb je al eens een vergelijking gemaakt met de matten van Magic Decor dat scheelt echt wel hoor.
Om een voorbeeld te geven:
Sugarveil: maat 28cm x 40cm dubbelzijdige mat met gedetailleerde kant patronen 70 euro
Van Magic Decor zijn de maten  30 x 40 cm en kosten ongeveer 42,50.

8

meerdere baksters hebben kant gemaakt met precious mallen, gewoon met Sugar veil.. en het lukte aardig

Cups&cakes

9

saskiahuisman schreef:
annick67 schreef:

Heb je al eens een vergelijking gemaakt met de matten van Magic Decor dat scheelt echt wel hoor.
Om een voorbeeld te geven:
Sugarveil: maat 28cm x 40cm dubbelzijdige mat met gedetailleerde kant patronen 70 euro
Van Magic Decor zijn de maten  30 x 40 cm en kosten ongeveer 42,50.

Jazeker de matten zijn wél goedkoper maar ik ging er bij je eerdere bericht vanuit dat je het 'spul' zelf bedoelde (ik zag namelijk niet staan dat je het over de matten had)....... en dan scheelt het dus weinig/niks.

Maar goed, over de matten..... Sugarveil matten zijn duurder maar persoonlijk vind ik ze práchtig gedetailleerd. Magic Decor en/of Sweet Lace-matten/mallen zijn ook heel mooi maar van een andere 'orde' en dús ook van een andere prijs.

Hoi,

Je kunt als klant zelf eerst overwegen of je de voordelige matten aan wil schaffen, en als je dat goed bevalt en het goed vindt werken, daarna over te gaan naar de duurdere mat. De matten van Magic Decor werken erg prettig, maar inderdaad smaken verschillen van de details.