Onderwerp: kan ik mijn biggetjes in de modder taart afsmeren met chocopasta?
kan ik mijn biggetjes in de modder taart afsmeren met chocopasta??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan ik mijn biggetjes in de modder taart afsmeren met chocopasta?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
kan ik mijn biggetjes in de modder taart afsmeren met chocopasta??
dan zou ik botercreme 1 op 1 maken met flink pasta er doorheen. heb je meer en het smeert makkelijker.
1 op 1 botercreme als je er marsepein op gaat doen, anders lekker de botercreme van de mix maken als je bijvoorbeeld chocoladestokjes langs de zijkant doet!
Ik heb wel eens water gemaakt van witte chocopasta bovenop (maar dan blauw gekleurd ), en dat gaat prima.
Ik heb hem wel lichtjes verwarmt zodat hij smeuÏger en beter handelbaar werd. Dus ik denk dat je de bruine wel voor de modderpoel kan gebruiken.
Ik ga een biggetjes taart maken dus er komen kitkats tegen aan en geen marsepein
Gewoon met ganache!
Gewoon met ganache!
Zou het ook met ganache doen. Veilig & heeeel lekker
@ Ottelien. Chocopasta blauw kleuren? geniaal [a]
Oké jullie hebben me overgehaald om ganache te doen! Het is toch ook niet moeilijk om het te gebruiken? Er toch alleen over heen gieten?
Ik heb nog een vraagje. Kun je deze taart een dag van te voren maken en dan in de koeling bewaren of gaat dan je fondant smelten?
Of kun je beter alle benodigdheden van te voren maken en dan pas de dag zelf in elkaar zetten?
Ganache is zeker niet moeilijk!
Ik heb zelf gekozen voor ganache koelen/opkloppen en dan gebruiken op een zelfde manier als ik altijd met botercreme deed. Dan plakt het goed en blijft de kitkat gelijk goed zitten.
Je kan bijna alles de dag van te voren doen, en gekoeld bewaren. Ik zou er alleen voor kiezen de biggetjes en andere fondant er pas na het op temperatuur komen op te zetten. Dan voorkom je dat het gaat smelten, maar hoef je niet meer echt dingen op het laatste moment te doen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kan ik mijn biggetjes in de modder taart afsmeren met chocopasta?