Onderwerp: Nee verkopen aan een klant?
Lieve bakkers/baksters,
Ik zit in een lastig parket en hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen.
Een paar weken geleden kreeg ik de vraag om voor komende maandag (het is nu dinsdag) een taart te maken voor 25 personen. Er is toen afgesproken dat ik een vierkante taart van 28 cm zou maken.
Vanavond kreeg ik echter een berichtje dat het een taart voor 30 personen moest worden en een paar minuten later liet hij weten dat hij graag voor 41 personen een taart wilde hebben.
Dan zou ik dus uitkomen op twee taarten.
Aangezien ik komende zaterdag mijn verjaardag vier en zondag overdag een wedstrijd organiseer op de manege zou dit wel erg krap worden. Ik heb dus 'nee' moeten verkopen.
Ik vond dit heel vervelend om te doen, maar het is simpelweg niet te doen om het zo kortdag nog in de planning te stoppen.
We hebben uiteindelijk afgesproken dat ik één grotere taart maak en dat ze er dan ergens anders wat bij kopen.
Eind goed al goed dus, maar ik voel me er wel een beetje rot over. Ik ben een beetje bang dat dit slechte reclame is, of kan ik dit wel maken?
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad?
Wat hebben jullie toen gedaan? Of wat zou je doen als een dergelijke situatie zich ooit zou voordoen?