Onderstaande heb ik toen gemaakt mbv fondant & tylose. (Ik werk zelf erg weinig met marsepein, omdat ik dat zelf niet zo fijn vind).
De basis zet ik idd vast met een sateprikker in piepschuim. (Wanneer het klaar is, heb je vervolgens meteen een stukje prikker aan de onderkant over om hem in de taart te prikken. Eventueel gebruik ik zo'n dikkere maisprikker voor extra stevigheid, mits het figuur het toelaat.)
Verder heb ik in deze 2 voorbeelden ook de armpjes met een kleine prikker in het figuur vastgezet. En gedurende de droogtijd laten staan met een ondersteuning (bv. potje vd dust / kleurstof of iets anders wat de juiste hoogte heeft). Dit heb ik ook gedaan bij de tong van die achterste. Vervolgens alles gewoon genoeg dagen laten uitharden.
De steel van de staf is een sateprikkertje omwikkeld met fondant. Ik gebruik zelf geen spaghetti, omdat ik dat toch te breekbaar vind. Uiteraard naast sateprikkers, ook tylose-lijm erbij gebruikt.
Bij dergelijke taarten geef ik wel altijd een briefje mee waar alle 'niet-eetbare' onderdelen op vermeld staan, just to be sure.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=227019