1

Onderwerp: mijn eerste bruidstaart helemaal zelf gemaakt

mijn eerste bruidstaart helemaal zelf gemaakt, heb er een keer eerder één gemaakt maar daar heb ik veel hulp bij gehad van een ervaren iemand.
Het bruidspaar was tevreden gelukkig :)
feedback en opbouwende kritiek altijd welkom!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ATRIYVZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZ7A3TXD.jpg

2

Re: mijn eerste bruidstaart helemaal zelf gemaakt

Ik vind de kleuren mooi bij elkaar passen,
en de roosjes netjes gemaakt.

Verder vind ik persoonlijk de taart veel te vol, te druk,
en daardoor wat rommelig ogen...

Ik weet niet hoeveel taarten je al gemaakt hebt,
hoe ervaren je bent,
maar de basis bekleding kan strakker.

Sorry als dit afkrakerig overkomt, zo is het niet bedoelt,
maar dit is wat mij opvalt.

Als je wilt kan ik even een linkje opzoeken met een heel duidelijke howto hoe je super strak kunt bekleden.

Vind het wel knap dat je je aan een bruidstaart gewaagd hebt,
zelf durf ik dat nog niet!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

alvast maar het linkje, hoop dat je er wat aan hebt!

4

Voor een 4-lagen bruidstaart vind ik het heel knap! Bloed zweet en tranen om 'die krengen' gestapeld te krijgen altijd...
En dan maar hopen dat het blijft staan...
Goed gedaan hoor!

Hoi!
De kleuren zijn idd mooi!
Ik heb t idee dat de dowels te kort zijn?
Omdat de zijkanten zo bol staan..
De letters zijn niet strak en ik vind de roosjes te hoog.
Jammer! Maar van elke taart leer je, voor al als je om feedback vraagt! :thumb:
Volgende keer beter!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Het geheel zou idd wat netter afgewerkt mogen worden, bekleding wat strakker, nettere roosjes en wat minder rommelig. Wat mij ook opviel is dat de zijkanten wel erg bol staan, maar zoals mijn voorganger al zei van elke taart leer je! Wat ik overigens erg mooi vind is de kleurencombinatie!

7

Je vraagt om feedback en opbouwende kritiek, bij deze. Ik hoop dat ik niet te hard overkom, want het is wel opbouwend bedoeld.

Ik weet niet of de taart voor een bevriend koppel was of voor onbekenden als verkoop.

In het tweede geval adviseer ik je om eerst goed te blijven oefenen. Je taart is mooi kwa kleurencombi, maar niet strak. Als ik hem zo zou krijgen voor mijn bruiloft als ik hem ergens zou bestellen zou ik er niet blij van worden.

Heb je hem echter gemaakt voor vrienden en waren zij er helemaal gelukkig mee, dan is het natuurlijk prima. Ik vind de roosjes wel mooi.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

8

Meeste tips zijn wel al gegeven, echter zou ik je nog willen adviseren om de bloemen te laten drogen, zodat je ze meer in een achtere vorm kan maken.

9 Laatst bewerkt door Carien (19-10-2013 15:56)

:think: je maakt steeds ditzelfde ontwerp, tenminste, als ik je website-foto's zo bekijk....
Het is niet mijn stijl, maar dat geeft natuurlijk niet.
Maar..... gewoon veel bloemen, pareltjes en roosjes maakt nog geen bruidstaart....
:think:  :think: je hebt een website en geeft aan workshops te geven in taart bekleden/decoreren..... met kosten daarvoor vermeld.....
ben je ingeschreven bij de KvK?

Zoals al eerder opgemerkt..... misschien zelf een workshop volgen....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Knap dat je dit aandurft!
Ik durf me nog steeds niet te wagen aan een stapeltaart!

Helaas heb ik ook wat negatievere feedback. Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. De taarten lijken niet helemaal strak afgewerkt, maar misschien was dit het verzoek?

Heb even op je site gekeken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik de afwerking van veel taarten niet zo netjes vind... Maar ik ben een pietje precies!

Fijn dat het bruidspaar tevreden was!

11

Ik vind het ontwerp en de kleuren an sich mooi, maar ik denk dat je je kapsels om moet draaien, dan heb je een mooie rechte bovenkant.

Verder vind ik de afwerking niet zo heel netjes, dubbele lijntjes bij de ruiten en de parels zouden ook wat gladder en gelijkmatiger kunnen. Met iets meer aandacht ziet het er net wat verzorgder uit.

Ik dacht eigenlijk dat je nog maar net begonnen was, maar je hebt al aardig wat gemaakt en je geeft zelfs workshops. Ik denk dat het filmpje dat Sienna geplaatst heeft je kan helpen om je taarten strakker te krijgen en dit dan ook zo aan anderen te kunnen leren.

Succes verder!

12 Laatst bewerkt door Esmaatje (20-10-2013 12:26)

Dat is een pittige klus, 4 laags! Hij ziet er goed gestapeld uit. Ik durf er nog niet aan te beginnen. 

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat het nog niet zo netjes is als wat je van een bruidstaart mag verwachten (tenzij voor bekenden die weten wat het niveau is).
Je geeft het wel aan op je website dat je taarten niet perfect zijn en je prijzen daarop zijn aangepast. Zo doe ik het ook voor vrienden/bekenden maar ik zal zelf nog geen bruidstaart aannemen.

Je hebt volgens mij wel goede tips gekregen hier om ze beter te krijgen.

13

als 1e wil ik je compliment maken voor je durf !

Ik zou me er echt niet aan durven wagen hoor, sowieso 4 lagen niet en een bruidstaart ook niet, ik ben daar voor mezelf veel te 'moeilijk' voor.... :D

Op je site staat idd dat je taarten niet altijd even perfect zijn, en dat is dan ook ieders keus om gebruik te maken van jouw taarten-hobby of niet...

Toch zou naar mijn bescheiden mening iets meer tijd/aandacht besteden aan je afwerking, je taarten en cc's zeker een strakker resultaat bezorgen...
Aan de andere kant, als jouw klanten tevreden zijn met het resultaat en jij blij met wat je aflevert, dan is het goed....

Gelukkig is iedereen verschillend en zijn we tenslotte niet allemaal van die moeilijke 'mutsen' voor onszelf dat elk priegelig detail'tje op de goede plek moet zitten enzo....   :+

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

14

ik had je site nog niet gezien en nu dus even bekeken.

Je schrijft dat je taarten nog niet altijd even netjes zijn en dat de prijzen daar dan ook naar zijn...

Dan zijn of jou prijzen te hoog, óf mijn prijzen veel te laag :think: ,
jou prijzen schelen nl bijna niets met die van mij  :nooo

Nou ja, maakt eigenlijk ook niet uit,
als mensen het voor over hebben is het oke he.

Hoop wel dat je plezier in het taarten nu niet wegge-ebt is na alle adviezen.
Er staan er best een hoop,
maar denk maar zo, ze zijn er om van te leren!

Gewoon doorgaan, oefening baart immers kunst!