1

Onderwerp: welke ronde bakvormen=

hoi!

Ik bak nu met een springvorm maar krijg mijn taart maar niet mooi. Daarom wil ik graag nieuwe ronde bakblikken van die gesloten
alleen nu vraag ik mij af als ik zo´n 3 stapeltaart wil maken welke grote gebruiken jullie dan meestal?

Als ik de onderste 25 cm doe dan is de bovenste nog 20 cm met een speling van 2 cm?

Welke maten zou ik het beste kunnen bestellen??

groetjes Danielle

2

Re: welke ronde bakvormen=

TaartDaan schreef:

Als ik de onderste 25 cm doe dan is de bovenste nog 20 cm met een speling van 2 cm?

:think: hier ben je mij kwijt hoor....

De meest gebruikte vorm is de 20cm :Y  Wanneer je een 15 en een 25 erbij koopt, heb je een heel mooie basis en kun je een mooie 3hoog stapel maken :)
(5cm tussen de verschillende lagen staat het mooist, behalve bij grote bloemen op de randen, dan is 7,f of 10cm beter)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

TaartDaan schreef:
think hier ben je mij kwijt hoor....

Ik denk dat ze bedoelt dat ze aan de rand dan maar 2 (en een half) centimeter heeft.

Maar inderdaad, de tip die Carien geeft is een goeie. Ik zou ook gaan voor 15-20-25. Dat gebruik ik zelf ook het meeste.
Als je groter wilt dan 25 (dus 30 of zo) moet je ook gaan denken aan een heating core, anders krijg je hem niet gaar.
En kijk ook even wat er in je over past!

En de 'vaste' bakpannen bakken idd véél beter. Ben langzaam mijn collectie springvormen aan het vervangen ;)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

bedankt voor jullie reactie :D  Jaa ik had het een beetje vaag getypt maar snap het nu helemaal!

5

Ik gebruik ook het meest 25-20-15 cm