1

Onderwerp: boetseren met wel middel doen jullie dit?

hallo,

ik vroeg me af met wat jullie boetseren? ik gebruik gumpaste. en nu is het bijna op en dacht ik dat moet ik halen. (ben nu bezig met buurman en buurman in een auto) maar ik bedacht me ineens je hebt natuurlijk nog veel meer soorten, bijvoorbeeld marsepein mengen met tylose etc. daarom voreg ik me af, wat vinden jullie nu prettig werken?

2

Re: boetseren met wel middel doen jullie dit?

Ik gebruik meestal gewoon fondant. Wordt ook hard. Mocht ik het sneller hard willen hebben dan doe ik er tylose door.
Ook boetseer ik met smacks (goedkoper dan rice krispies, maar hetzelfde effect] als ik grote dingen wil boetseren. Scheelt ook weer in de fondant :+

groetjes, Petra

3

Zo heel veel heb ik nog niet geboetseerd, maar tot nu toe altijd met fondant van funcakes gedaan. Hard prima uit.
Marsepein en tylose werkt niet, dat hard niet uit.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

4

Ik boetseer eigenlijk altijd met fondant, soms met tylose erdoor. Dat bevalt uitstekend, pettinice en funcakes fondant wordt ook zonder tylose goed hard, al gast het met tylose iets sneller heb ik het idee, sattinice vind ik juist niet uitharden zonder tylose.
Gumpaste of flowerpaste gebruik ik alleen voor bloemen, dan kun je de blaadjes dunner maken dan met fondant.
Boetseren met marsepein doe ik ook wel eens ,maar alleen als het geen kleine, dunne uitsteeksels etc heeft en hetmag ook niet hoog en heel zwaar zijn, marsepein hard eigenlijk niet uit en dan zakt je boetseersel uit of in.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

bedankt voor jullie reactie!

fondant die hard wordt .. vaak met tylose erin (behalve armpjes en beentjes die worden beetje zielig dan)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7 Laatst bewerkt door taartjesdroom (19-10-2013 20:18)

Ik heb laatst modeling paste van Modecor gebruikt. Wat een ideaal spul is dat! Het blijft lang vormbaar en je wrijft oneffenheden zo weg. Maar het blijft snel stevig staan. Beetje zoals modeling chocolate, alleen smelt het minder snel.

8

taartjesdroom schreef:

Ik heb laatst modeling paste van Modecor gebruikt. Wat een ideaal spul is dat! Het blijft lang vormbaar en je wrijft oneffenheden zo weg. Maar het blijft snel stevig staan. Beetje zoals modeling chocolate, alleen smelt het minder snel.

oke dat klinkt goed!
waar kun je dat krijgen?

Ik heb het bij BigBangCake gekocht.

De paste van annelies van tessel schijnt ook heel goed te zijn. Zelf nog geen ervaring mee hoor, maar hier op het forum waren er behoorlijk wat mensen erg enthousiast over.

Groetjes Petra

Of de Mollypaste

Hallo

Ik maak ook gebruik van fondant bij het boetseren, dit hard in tegenstelling tot marsepein erg snel uit.