1

Onderwerp: bakmixen

Hallo,

Ik vroeg me af welke bakmixen je van de webshop kunt gebruiken voor het maken van een biscuit (om de taart uiteindelijk af te smeren en te bekleden met fondant).
Is dat alleen de naturel, chocolade en red velvet?
Of kun je de carrot, kokos, amandel, stroopwafel enz hier ook voor gebruiken of zijn die alleen voor (cup)cakejes.

Groetjes!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: bakmixen

Naar mijn idee maakt dat helemaal niks uit :)
Het verschil is vooral de stevigheid van de taart.. Maar in principe kun je volgens mij alles bakken op taart formaat en in lagen snijden en vullen en afsmeren. :)

3

Alles kan, in Engeland maken ze behoorlijk stevige cakes die worden bekleed, dus alles wat cake-achtig is kan, alleen als je basis cake/biscuit zwaarder is worden de stukjes natuurlijk wel veel machtiger en moet je kleiner snijden!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Oké ja ik wist het niet zeker maat ik dacht, misschien is de structuur niet hetzelfde. Dat het natter is of zo, waardoor het geen vaste biscuit wordt die je doormidden kunt snijden en kunt bekleden enz. Maar als het wel kan is dat super   :Y

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Vaak gebruiken ze voor stapeltaarten zelfs cake of moskovisch gebak als er veel lagen bovenop komen. Omdat cake steviger is.
Maar verder kun je alles doorsnijden en vullen :-).

Biscuit leent zich alleen heel goed omdat  álle smaken erbij smaken. Carrot cake of red velvet hebben vanzichzelf al een specifieke smaak, dus zijn minder geschikt als algemene basis.