1

Onderwerp: cakepop bekleden met iets anders dan chocolade wat wel uithard

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en heb me vanavond kleine oogjes gelezen op dit forum! Wat een info! Fijn! Goed om in de achterban te hebben....

Mijn zoontje is allergisch voor chocolade en nu wil ik morgen cakepops maken voor zijn verjaardag, echter zonder gebruik van candymelts/chocolade.
Nu heb ik in een eerder forum wel iets gevonden van Biologische Carobe producten Momenteel ben ik slecht ter been en heb ik dit niet in huis.... wat kan ik maken van de standaard aanwezige producten (poedersuiker, boter etc. allesbehalve carobe) als bekleding wat ook uithard om te bekleden? (wil er schelpen en piraten van maken....)  :/

dank jullie wel voor jullie hulp!  :thumb:

2

Re: cakepop bekleden met iets anders dan chocolade wat wel uithard

Suikerglazuur hard ook uit....duurt alleen veel langer

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Re: cakepop bekleden met iets anders dan chocolade wat wel uithard

Ja, inderdaad, royal icing. Of fondantglazuur. Maar je kunt ook insmeren met botercreme en dan door de sprinkles rollen. Oh nee, dat hardt niet uit...

Tieneke

4

Re: cakepop bekleden met iets anders dan chocolade wat wel uithard

Voor cake pops gebruik ik fondant glazuur van de bakzolder, ik laat het smelten in een theeglas (magnetron of heet water pannetje) hier doop ik de bevroren balletjes in en laat ze ver uitharden in de koelkast, moet er een spikkeltje op dan die ik dit meteen als de fondant nog zacht is.

Christine.