1

Onderwerp: Welke taart???

Hallo allemaal.

Welke taart adviseren jullie mij om te maken.
Ik ben een beginneling, en zou graag willen weten welke taart niet te moeilijk is,
Ik hoor het graag,

Re: Welke taart???

Ik denk dat dat vrij moeilijk is om te beoordelen voor een ander :)
Het is naar mijn idee ook maar net wat je leuk vind om te maken..
Mijn eerste gedecoreerde taart, was een puzzeltaart met fondant.
Succes! :)

3

[MOVE] -> decoreren

Over de site is zoals de omschrijving zegt een rubriek om vragen over de site inhoudelijk te stellen...........

Mijn eerste was een biscuit gevuld met 2 lagen (ik denk crème en jam). Afgesmeerd met botercrème en afgewerkt met marsepein en vlindertjes en bloemetje van fondant. Het makkelijkst is denk ik een boltaartje.

5

Dank je wel allemaal zal eens kijken bij decoreren, sorry voor het verkeerd plaatsen van vraag

6

Een boltaartje vind ik wel makkelijker met bekleden. En decoreren met figuurtjes die je uitsteek met uitstekertjes zijn het allersimpelste.
Dus als je echt helemaal nieuw bent in het decoreren is dit misschien het makkelijkste, je kunt ook eventueel een basis-workshop volgen, dan leer je vullen, afsmeren en bekleden en heb je meteen een aantal veel gebruikte basishandelingen een keer onder begeleiding gedaan.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

7

Ik ben begonnen met het kleinste boltaartje (ook omdat ik nog niet veel ervaring had met hoeveelheden marsepein of fondant). Ik heb toen voor marsepein gekozen omdat fondant zo snel uitdroogt.
Verder heb ik me beperkt tot een aantal uitstekertjes en ik moet zeggen het resultaat was echt heel verrassend!

Ik zou zeggen; begin niet te moeilijk en leg de lat niet te hoog voor jezelf. Als je de 'simpele' dingen eerst goed onder de knie krijgt, dan kun je vanzelf steeds wat moeilijker dingen proberen.

En een basisworkshop is zeker aan te raden, zoals Siska1974 al zegt.

8

Oke, ben nu eerst bezig met cupe cakes om deze te versieren ,  een basisworkshop lijkt mij ook wel wat, eens kijken waar deze word gegeven  :)  dank je wel