1

Onderwerp: Op zoek naar tips met banketbakkersroom.....

Ik heb een opdracht gekregen voor een bruidstaart, super leuk natuurlijk, maar als vulling willen ze banketbakkersroom. Geen jam, vlaaivulling of slagroom erbij.

Wat is er nog meer lekker om hiermee te combineren? Ik hou er zelf helemaal niet van, dus ik ben inspiratieloos.

Iets met chocola lijkt me ook wel lekker, maar wordt dat niet te machtig?

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik hou zelf meer van kwark enzo, maar daar maak ik de bruidegom niet blij mee.......

2

Re: Op zoek naar tips met banketbakkersroom.....

Lemoncurd met frambozen??

3 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (15-10-2013 20:39)

Ik houd er ook niet echt van maar pas geleden vroeg familie van mij dat ook (ik bak alleen als hobby). Ze wilde dan ook die room van Dr. Oetker (van dat poeder dat je moet aanmaken). Normaliter moet daar 400 ml water bij. Als tip staat er dat je het extra romig kan maken door een gedeelte van het water te vervangen (250 ml slagroom en 350 ml water). Ik vond dat wel heel veel vloeistof voor bij het poeder dus ik heb 250 ml slagroom en 150 ml water gebruikt. Dit goed opgeklopt en het resultaat viel me niet tegen.

Ik heb het gecombineerd met de een laag Mona brownie toetje (ik maak ook vaak zelf een chocolade vulling, maar ik moet zeggen dat ik erg goede reacties krijg wanneer ik dit toetje gebruikt) en de combinatie was schijnbaar erg lekker.

Maar ik ben wel benieuwd wat er nog meer mogelijk is. Succes!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

4

Ik heb die mix laatst precies om dezelfde reden als zoetezinnen met dezelfde hoeveelheden aangemaakt, ik had hem gecombineerd met een chocolade mousse vulling en gehakte stukjes pure chocolade eroverheen gestrooid, de klanten (mijn nichtje en haar gezin) waren erg enthousiast over deze combi.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

met caramel lijkt me ook lekker!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

6

Voor een bruidstaart ga ik persoonlijk alleen voor vullingen die ook goed buiten de koelkast te bewaren zijn. Banketbakkersroom valt hier niet onder helaas... Je weet namelijk nooit hoelang de taart buiten de koelkast 'ter display' wordt neergezet. Ik zou het risico niet willen nemen dat iemand ziek zou kunnen worden van mijn taart die te lang buiten de koelkast heeft gestaan. Maar dat is mijn persoonlijke visie.

Ik vind banketbakkersroom met chocolade heerlijk, maar wel machtig.
Misschien met vers fruit combineren?

Dat is toch een TAART waard!