1

Onderwerp: cars 3d taart met cake of biscuit

Hay allemaal,

Ik wil binnenkort een cars 3d taart maken.
Nou heb ik een how-to gezien waarbij 2 gewone cakes worden gebruikt. Daar zijn het kant en klare cakes.

Nou wil ik wel zelf gebakken taart natuurlijk maar wat raden jullie aan.
zelf 2 gewone cakes bakken in een cake vorm, een gewoon rond biscuit bakken en die in vorm snijden of een biscuit bakken in een cake vorm?

Ik weet niet of biscuit misschien te zacht is en gaat inzakken?

ik hoor graag jullie mening

Re: cars 3d taart met cake of biscuit

Hoi,

Debbie Brown gebruikt in haar 3D boeken altijd biscuitgebak. Een recept hier voor vind je in haar boek betoverende taarten. Als je haar boek niet hebt kun je natuurlijk ook een googlen op het recept.
Maar ik heb het hieronder voor je opgeschreven:

ingrediënten
Rond bakblik van 20 cm
8 eieren
500 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram tarwebloem
500 gram zachte boter
500 gram fijne kristalsuiker
Vierkant bakblik van 20 cm
5 eieren
315 gram zelfrijzend bakmeel
155 gram tarwebloem
315 gram zachte boter
315 gram kristalsuiker

Ter variatie kunt u deze aromatiseren voor een beslag met 6 eieren met bijvoorbeeld smaken als:

Citroenrasp of het sap van 1 citroen
    Vanille, gebruik 1 theelepel vanille essence
    Amandel, met 1 theelepel amandelessence en 2-3 eetlepels amandelpoeder
    Chocolade, neem 2-3 eetlepels ongezoete cacaopoeder met 1 eetlepel melk (voor een lichte chocoladesmaak)
    Marmercake: op elke 6 eieren 155 gesmolten pure chocolade door het mengsel scheppen. Voorzichtig roeren zodat er een marmereffect ontstaat. Schep het mengsel in de bakvorm en volg verder het recept.

De meest gangbare maat van 20 cm rond of vierkant is hier beschreven.
Verwarm de oven voor op 160 -170 graden. Vet een bakvorm in en bekleed hem met bakpapier.

Zeef het zelfrijzend bakmeel en de bloem boven een kom. Doe de boter en fijne kristalsuiker in een grote kom en klop het mengsel tot het bleek en luchtig is. Voeg de eieren een voor een met 1 eetlepel van het meelmengsel toe; klop goed na elke toevoeging. Voeg eventueel een aroma toe (zie hier boven).

Schep met een grote lepel het resterende meel door het mengsel. Schep het mengsel in de bakvorm en maak met een lepel een kuiltje boven in het beslag.
Bak de cake in het midden van de oven en controleer of de cake gaar is door er met een schone vork in te prikken (deze moet er schoon uit komen).
Laat de cake 5 minuten afkoelen, stort hem op een rooster en laat helemaal afkoelen. Bewaar de cake tot gebruik in een lucht dicht afgesloten cakedoos of vries de cake in in een goed afgesloten diepvrieszak.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Re: cars 3d taart met cake of biscuit

Ik heb geen cars gemaakt, maar wel 3 auto taarten, deze heb ik allemaal van biscuit gemaakt! Is denk ik ook veel lekkerder als je het nog wilt vullen. Ik heb gewoon de funcakes mix voor biscuit gebruikt, ging goed!

facebook.com/caro.taartencupcakes