1

Onderwerp: cake en biscuit stapelen

Voor zaterdag wil ik een stapeltaart maken voor mijn dochters verjaardag. Nu maak ik regelmatig stapeltaarten, en heb ook wel eens een stapel gemaakt met een combi van biscuit en cake, waarbij de cake onderop kwam. Maar nu komt het voor wat betreft de gasten beter uit, als ik de middelste laag van cake doe.

Het zou gaan om een biscuit van 24 cm rond, een cake van 18 cm rond (gemaakt van 750 gram cupcakemix, dus zo'n 10 cm hoog) en dan een blanda van 12 cm biscuit.

Ik ben zo bang dat de cake te zwaar zal zijn... Of zal het wel meevallen als ik m goed stut?? Ik stut altijd met maiskolfprikkers, dus stevig genoeg... Ik zal proberen de onderkant van de cake zo netjes mogelijk af te werken, zodat er geen decoratie meer op moet na het stapelen, dus kan evt het stapelen pas 5 minuten van te voren doen. Maar wil uiteraard niet dat de onderste laag uit elkaar spat bij het opdienen  :x

Wat denken jullie?? Iemand uberhaupt ervaring hiermee??

2

Re: cake en biscuit stapelen

Lijkt me geen probleem, als je maar goed stut  ;) . Misschien zijn de holle dowels (van Wilton geloof ik) een idee?