1

Onderwerp: fondant versiering bewaren

hallo,

het zal ongetwijfeld hier al ergens op de site staan, maar ik kan het niet vinden. en via google krijg ik verschillende antwoorden.
maar voor de geboorte van mn eerste kindje wil ik alvast versieringen van fondant maken. ik ben over 3 weken uitgerekend en wil ze alvast maken zodat mn vriend ze alleen nog maar op de cupcakes hoeft te plakken. Maar hoe kan ik die versieringen nou het beste bewaren? In een luchtdicht plastic bakje? en moet er dan iets van bakpapier tussen de versieringen, zodat ze niet aan elkaar plakken?

Re: fondant versiering bewaren

Ik bewaar ze inderdaad in een luchtdicht plastic bak en tussen de lagen doe ik vershoudfolie zodat ze nog eens extra ingepakt zijn en niet kunnen uitdrogen en aan elkaar plakken.

Succes

groetjes Evelyne

3

Re: fondant versiering bewaren

Zo doe ik het inderdaad ook want dan drogen ze niet uit en worden ze niet hard zodat ze nog lekker zijn om te eten. Ik doe bakpapier tussen de lagen omdat het daar niet zo aan blijft plakken.

Of je legt ze op een grote (bak)plaat of snijplank (dus zonder te stapelen) en dan doe je er een grote plastic zak omheen (ik gebruik van die doorzichtige pedaalemmerzakken.

Een heeeele fijne tijd de komende tijd samen met jullie kindje. Hopelijk laat hij/zij niet al te lang op zich wachten!

-Marleen_

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl