1

Onderwerp: Ik word er gek van

Ik heb de laatste tijd alleen maar harde schijven in mijn kapsels. Heb nu een 15 kg zak gekregen  waar de eerste 2 kapsels van 20 cm weer heel laag van waren, de volgende van 25 cm in het midden helemaal was ingezakt. Heb nu weer 2 blikken in de oven staan van 20 cm met in het ene blik 100 gram meer dan in het andere blik. Dat is echt niet leuk meer. Zijn er nog meer die dezelfde klachten hebben? Van 2 weet ik het zowiezo.

Veel taart plezier

2

Re: Ik word er gek van

Had ik laatst ook met kapselmix van de Sligro!
T was niet zo dat de taart onbruikbaar was, maar wel 'bijna'....
De hoogte van de taarten was verder wel prima!
Ik dacht dat bij mij de oorzaak misschien kon zijn dat is een beetje erg veel mix had gebruikt ten opzichte van de eieren en het water, het beslag leek ook wel een beetje erg 'stevig'!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door bettie (10-10-2013 20:51)

Tom Poes dat idee heb ik ook, dat het zo dik is. Ik heb fun cakes. Nu 2 kapsels van 15 cm en die zakken aan de onderkant helemaal in . De 25 cm aan de bovenkant .  Ik weet het niet meer.

Veel taart plezier

4

Heej, ik had ook allemaal ongare kapsels met de 15 kilo zakken. Al langer in de oven gehad, maar toch een harde ring in het midden.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

5

Dat is echt niet leuk werken zo.

Veel taart plezier

Zou de mix in de zak misschien niet goed gemixt zijn? Ik kan me voorstellen dat je daar bij grotere zakken meer risico op hebt.

7

Het is ook weer als een tijd terug, weer hele lage taarten. En zulke harde schijven. Ik kan wel janken, de hele dag gebakken, alles mislukt. Moet straks wel al mijn taarten klaar hebben. Ik ben niet de enige die klaagt, er zijn er nog ern paar waar ik het van weet. Maar het lijkt wel of niemand durft te klagen.

Veel taart plezier

8

Het is gemeld bij FunCakes, die vragen om de batch-code, de tht-datum van de zak mix en het liefst ook foto's van de mislukte kapsels te sturen naar info @ funcakes . nl (spaties er tussenuit laten).

ik heb het ook gehad en daarna overgestapt naar de mix van Jouwtaart, die gebruiken in2bake en zeelandia en dat geeft geen enkel probleem. Het is ook iets vetter waardoor het minder snel droog wordt en het smaakt wat voller in mijn beleving. Voor mij geen andere mix meer.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

10

Ik heb alle foto,s  van de kapsels , van de zak mix opgestuurd. Ze waren uiterst vriendelijk en begripvol toen ik belde met mijn klachten. Heb net maar mix bij de tafel van  ... gehaald

Veel taart plezier

11

[MOVE] -> bakken & vullen

12

bettie schreef:

Ik heb alle foto,s  van de kapsels , van de zak mix opgestuurd. Ze waren uiterst vriendelijk en begripvol toen ik belde met mijn klachten. Heb net maar mix bij de tafel van  ... gehaald

Die vind ik persoonlijk zelfs veel lekkerder van smaak dan FC.  :x  Jammer dat ik niet meer naast Utrecht woon. ;-)

Maar balen van je zak! Weet hoe frusterend het is als er telkens wat mislukt waar je niks aan kunt doen. (alleen was het bij mij een falende oven die inmiddels vervangen is.  ;) )

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

13

Ik heb het ook. Maar van een andere leverancier als DLT. Is wel dezelfde mix.
ook terug gekoppeld. Blijkt de stabilisator te zijn in de mix. Helaas komt er nog steeds geen oplossing. Ben al sinds november 2013 aan het mailen. Ze hebben zelfs een kapsel bij mij vandaan gehaald voor analyse.
Kan me voorstellen dat je gek wordt hier net zo. Kapsel gebakken. Wil je gaan vullen en decoreren. Grr, kan je eerst weer nieuwe gaan bakken.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

14

ik had zelf ook het probleem en ik heb de tuip gekregen om mijn ei-witten voorlopig apart op te klopen en er onder te "spatelen" dit werkt voor mij voorlopig, ze komen weer met een mooie hoogte (7a8cm) uit de over. de taart word er veel luchtiger door en de harde kapsle blijven bij mij voorlopig ook uit