1

Onderwerp: (SPOED) vulling chocoladetaart

Sorry mensen dit is mijn laatste spoedbericht voor deze maand (hoop ik  O-) )

Ik wil zo inkopen doen voor mn verjaardagstaartjes. Ik wilde mn verjaardag dit keer vieren met vijf kleine taartjes met allemaal een andere vulling. Nou ben ik er aardig uit maar ik wil als echte chocoholic ook een chocoladebiscuit vullen met chocoladevulling.

Nu is mijn vraag: welke vulling combineer ik zodat t net wat frisser wordt maar zonder dat t ineens niet meer alleen een chocoladetaart is?

Vaak zie ik bijvoorbeeld bananenvulling voorbijkomen maar ik wil juist een extra laag om de boel op te frissen maar zonder dat t dan ineens een chocolade/banaan taart is. Dat t wel nog steeds als chocoladetaart bestempeld kan worden en niets anders maar wel minder zwaar is als alleen chocoladevullingen...

Snappen jullie wat ik bedoel? Want ik geloof dat ik zelf t spoor een beetje bijster ben onderhand  :o

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: (SPOED) vulling chocoladetaart

Wat dacht je van vruchtenjam of vlaaivulling?
Je zou ook twee lagen ganache kunnen vullen of chocolademousse of chocoladebotercrème waarbij je er stukjes aardbei of ander fruit doorheen doet.

Tnx jolien voor je snelle reactie. Ik deed zelf altijd kersenvlaaivulling maar dab wordt t toch weer echt een kersen/chocoladetaart. Ik wilde juist iets neutralers maar vooral minder zoet. Ik had al gedacht aan ganche met creme fraiche aanmaken ipv slagroom maar dan moet er wel ook nog iets bij om te combineren denk ik...

Jam is toch best nog zoet denk ik

www.loveatfirstbite.nl

4

Chocolade-yoghurt bavarois?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

deze is zooooo lekker  :P  :P  :P  :P
http://www.24kitchen.nl/recepten/pure-c … cr%C3%A8me

Oh die laatste klinkt idd erg goed... vind t recept alleen wel wat ingewikkeld? Kan ik ook gewoon de mousse en de zuurtjescreme gebruiken tussen de biscuitlagen?
.die zuurtjescreme wordt alleen gekoeld toch? Niet bevroren

www.loveatfirstbite.nl

@Djoeke: bedoel je een laag choco en dan een laag yoghurtbavarois? Of bestaat er een chocoladeyoghurtbavarois?

www.loveatfirstbite.nl

8 Laatst bewerkt door jolien87 (10-10-2013 15:58)

Je kunt ook botercrème doen met citroenextract.
Citroen compenseert namelijk de zoete smaak van de chocolade.

Of je zou lemoncurd kunnen maken.

9 Laatst bewerkt door 't Tuurtje (10-10-2013 16:16)

Jolly-Joycie schreef:

Oh die laatste klinkt idd erg goed... vind t recept alleen wel wat ingewikkeld? Kan ik ook gewoon de mousse en de zuurtjescreme gebruiken tussen de biscuitlagen?
.die zuurtjescreme wordt alleen gekoeld toch? Niet bevroren

Hij is heerlijk, de zuurtjeslaag gebruik ik alleen ertussen, nooit erop en wat over is laat ik in de vriezer voor de volgende keer. Moest even nadenken  over hoe ik het ook alweer doe, heb hem inderdaad al een keer zo gedaan als het recept maar ook al 2 met biscuit, 1x heb ik de bavaroisepan gebruik waarin je bakt met een uitsparing in het midden, 1x heb ik de taart maar 1x doorgesneden en dan de hele vulling erin. Heb ook een recept van frambozenpurée, ook veel werk maar heerllijk.