1

Onderwerp: Chocolade biscuit

Vandaag heb ik voor het eerst de chocolade biscuit va funcakes gemaakt in een klein PME bakje (meende 12,5 cm)
Ik heb de verhoudingen aangehouden die op de verpakking stonden,maar toch vond ik hem er ietwat 'soppig/nattig' uitkomen.
Toch vond ik na het mengen het beslag wel goed gelukt.

Nu was mijn vraag; gebruiken jullie ook altijd de verhoudingen op de achterkant van de verpakking?
Of zijn er andere verhoudingen die jullie gebruiken?

Voor cake-pops, cake-ijsjes, cup-cakes, en taarten
www.sweettreats.jouwweb.nl

2

Re: Chocolade biscuit

Als ik niet precies weet hoeveel ik moet gebruiken, kijk ik ff hier op de site onder tabellen. Als ik een bakpan heb waarvan de afmeting op de verpakking staat, dan gebruik ik de hoeveelheden zoals vermeld staat.

Ik gebruik zelf ook biscuitmix van Funcakes en dit bevalt mij prima, ook de choco!

Maar als hij wat soppig/nattig is, is hij dan welgoed gaar? Of had hij eigenlijk nog iets langer moeten bakken?

Heb nog niet zoveel ervaring, maar bakken is wel mijn "ding"!

3

Ik had hem al wel wat langer in de oven als op de verpakking staat.
Uiteindelijk 35 min. ipv 25-30 die erop staat.
Mijn prikker kwam er ook schoon uit (op 3 punten geprikt)

Het bovenste topje hebben we al geproefd en die smaakte verder goed.

Kun je deze verhoudingen (die op de tabel van deze site)ook gewoon aanhouden voor de choco mix?
Want als ik op de verpakking kijk verschillen ze wel in verhouding van mix ,ei en water.

4

De tabellen hier op de site zijn NIET bedoeld voor de chocomix, die verhoudingen zijn (inderdaad) anders  :Y

Sorry, geen ervaring met chocobiscuit van de mix.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Iemand anders nog?

Zij  hier toch vast wel meer mensen die met chocolade biscuit werken  O-)

6

Bib de gewone mix is het 65 gram per ei. En volgens mij was de chocobiscuit 82,5 gram per ei.

Ik zeg het even uit mijn hoofd, maar als je op dit forum zoekt op choco-biscuit , kom je alles tegen hoor :)

7

Ja ik. Ik gebruik de chocomix van funcakes en houd de verhoudingen van de achterkant aan. Altijd goed resultaat!

8

Ik gebruik ook de choco mix, ik doe hem wel wat langer in de oven dan op de verpakking staat, anders lijkt hij gaar (droge prikker) maar is hij bij het doorsnijden inderdaad een beetje vochtig.
Ik kijk vooral of hij losgekomen is van de zijwand, dat vind ik een beter indicatie, maar dan nog vind ik dat de chocobiscuits wat vochtiger lijken dan de gewone biscuits, misschien ligt dat aandoe cacao die erin zit.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!