Onderwerp: Thomas de Trein

http://1.bp.blogspot.com/-Kqx1bMCQWcI/UlM0uhzzMNI/AAAAAAAAAWE/f0Cmqk8eqgA/s1600/Thomas+de+Trein+1.JPG

Een tijdje geleden had ik de verjaardag van 3 van mijn neefjes, allemaal broertjes.

Ik wilde heel graag de taart maken, maar nu had ik het die week erg druk dus had ik het niet voorgesteld.

Toch kreeg ik een dag van tevoren de vraag of ik alsjeblieft iets kleins wilde maken als ''extraatje''. Het hoefde niet heel speciaal te zijn, maar als het kon moest het iets met Thomas de Trein te maken hebben.
Aangezien ik het natuurlijk wel hartstikke leuk vind om te doen en om die blije gezichtjes van de kinderen te zien bij het krijgen van de taart, heb ik toch besloten iets te maken.

Vanwege tijdgebrek heb ik bij de Albert Heijn een kant- en klare biscuit gekocht die al in lagen gesneden was. De tip las ik hier ergens op het forum.

Deze biscuits zijn wel een heel stuk lager dan de zelfgebakken biscuits. Zelf ben ik meer van het bakken dan van de kant- en klare producten, maar in geval van tijdnood, zijn deze biscuits ideaal. Ik heb er daarom maar gelijk 2 meegenomen, voor als zich nog ooit zo'n situatie voordoet.

De wens was om de taart alleen te vullen met botercrème, omdat de kinderen niet dol zijn op een variatie van allerlei zoete smaken. Hoe kan dat nu?! Kinderen die niet dol zijn op zoet?

http://3.bp.blogspot.com/-_D3DB1yQ_Ro/UlMsavUPYsI/AAAAAAAAAVk/uEJgSC6qV2Q/s640/Thomas+de+Trein+2.JPG

De ochtend van de verjaardag ben ik vroeg begonnen met de taart te vullen en af te smeren. Terwijl de taart in de koelkast stond, heb ik Thomas gemaakt. Daarna ben ik snel doorgegaan en heb ik de taart bekleed en de rest van de decoratie gemaakt.

Ik ben best trots op mezelf dat ik deze taart in zo'n korte tijd heb kunnen maken, maar als ik vanuit mijn perfectionistische oogpunt kijk ben ik er niet heel tevreden over. De rails heb ik niet kunnen laten drogen, omdat ik zelf natuurlijk ook op tijd op de verjaardag moest zijn. Hierdoor was de fondant nog zacht en vormbaar toen ik hem al aanbracht op de taart en is de rails een beetje ''bobbelig'' geworden. Ook de afwerking is door de haast niet overal zoals ik het gewild had, maar over Thomas zelf ben ik wel tevreden.

Om de redenen hierboven was ik eigenlijk niet van plan de taart te plaatsen,  maar omdat ik het toch maar even gedaan heb in zo'n korte tijd wilde ik dit graag met jullie delen.

Thomas had ik los vervoerd en pas op de plaats van bestemming op de taart vastgezet.

De verjaardag was erg leuk en de kinderen waren erg blij met de taart, inclusief de visite.

2 Laatst bewerkt door chan1985 (09-10-2013 09:59)

Re: Thomas de Trein

ik vond al meteen de taart erg laag, maar het blijkt zoals je zelf zegt een kant en klare te zijn. Wist nie eens dat ze dat hadden bij de appie.
Een volgende keer zou je 2 bodems op elkaar kunnen doen, of zelf al wat beschuits bakken en in de vriezer leggen voor nood.

Je geeft zelf al aan van de bobbelige fondant, ach ja de kids vonden hem goed toch. En jij weet hoe je het de volgende keer anders moet doen

Je thomas vind ik erg leuk geworden! :D

en tja de wens dat er alleen botercreme tussen zou zitten  :s (ik vind het egt vies!) maja klant is koning.
Je zou natuurlijk zelf een lijstje kunnen maken met wat zijn nou minder zoete vullingen

Bedankt voor je berichtje :)

Ik zat er nog over te twijfelen om inderdaad 2 biscuits bovenop elkaar te doen, maar omdat zij al gebak in huis hadden en dit puur als 'extraatje' diende voor het oog van de kinderen heb ik besloten dat niet te doen, anders zou het misschien teveel worden.

De biscuits in de vriezer leggen is inderdaad een goede tip! Dankje  :) !

Ik heb zelf een lijst van allerlei vullingen, maar er werd expliciet gevraagd om botercrème haha, en je zegt het al de klant is koning!  :D Ik vind het zelf wel lekker maar ben er niet dol op als je alleen maar botercrème proeft haha. Maargoed smaken verschillen!

Bedankt voor je compliment! Over Thomas ben ik zelf ook wel tevreden inderdaad.

4

Leuke taart wel laag inderdaad maar in dit geval zou het vast niet erg zijn.

Groetjes Gülendem

5

knap gedaan hoor en dat allemaal in zo'n korte tijd :)

je neefjes hebben een lieve tante die dat toch nog maar even voor ze doet :D

Dankjulliewel :)