1

Onderwerp: mijn allereerste taart.

http://www.mijnalbum.nl/Album=X7BDCS8U

13 september werd mijn dochter 1 jaar.
ik wilde graag zelf een taart voor haar maken.
Een probleem was dat ik dat nog nooit gedaan had.

Ik heb een lagen taart gemaakt.
De onderste taart: laag bokkepootjescrème, laag crispy chocolade  en laag 4 vruchtenjam.
Bovenste taart: laag vanille crème en laag chocolade.

De taart was erg lekker, zag er leuk uit..

Ik vind het zo leuk dat ik veel meer taarten ga bakken

2 Laatst bewerkt door kimvanderloop (08-10-2013 12:41)

Re: mijn allereerste taart.

hoi natascha, ik kan zo je foto niet zien, alleen maar als ik er met mijn rechtermuisknop op klik en open.

maar hij ziet er leuk uit, mooi met die bloemenrand, heerlijk fleurig een echte feesttaart  :thumb:  :thumb:

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GWAG348G.jpg

Even je foto zichtbaar gemaakt, dat kijkt wat makkelijker! ;)
Om dit te kunnen doen moet je [img]voor de link en[/img] achter de link zetten.

Verder is het een leuk taartje geworden! En voor de eerste al een behoorlijke uitdaging om meteen een stapel te maken.
Dus deze beloofd heel wat voor de toekomst! ;) :thumb:

4

Mooooooooooi! En hij was super lekker :Y

5

Hoi Natasha,

ik vind hem heel mooi, zeker voor de eerste keer !

Mag ik vragen hoe je de twee taarten op elkaar gestapeld hebt en welke twee groottes springvormen je gebruikt hebt? Hoe heb je de taarten zo mooi hoog gekregen en zonder "bolling" aan de bovenkant?

Ik wil zelf graag mijn bruidstaart maken en omdat ik heel weinig bakervaring heb, vraag ik het even aan een "mede-beginner" !
Hoewel ik je taart er helemaal niet beginnersachtig uit vind zien hoor ;)

Bedankt alvast.

Moonbeam schreef:

Hoi Natasha,

Mag ik vragen hoe je de twee taarten op elkaar gestapeld hebt en welke twee groottes springvormen je gebruikt hebt? Hoe heb je de taarten zo mooi hoog gekregen en zonder "bolling" aan de bovenkant?

Ik wil zelf graag mijn bruidstaart maken en omdat ik heel weinig bakervaring heb, vraag ik het even aan een "mede-beginner" !

Bedankt alvast.

Hooooi,

Bedankt voor je lieve reactie.
Ik heb een taartvorm van 26 en 18 cm gebruikt.
Ik heb cake pop stokjes gebruikt als versteviging voor de bovenste taart. Daarop 2 stuks kartonnen taart onderzetters (op elkaar gelijmd, vette kant aan de buitenkant) en die op de taart gelegd en daar de volgende taart (al helemaal af) opgezet. Daarna de bloemen'tjes als rand gemaakt. Om geen bolling te krijgen heb ik de taart omgedraaid, bovenkant wordt dan de ondoverkant, door t gewicht wordt de bolling plat.

Veel plezier met je bruidstaart..ik ben reuze benieuwe naar t resultaat.. Liefs

kim2809 schreef:

Mooooooooooi! En hij was super lekker :Y

Ja he  :)
Voor Jay ook zo'n leuke taart maken

ladylisa1991 schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GWAG348G.jpg

Even je foto zichtbaar gemaakt, dat kijkt wat makkelijker! ;)
Om dit te kunnen doen moet je [img]voor de link en[/img] achter de link zetten.

Verder is het een leuk taartje geworden! En voor de eerste al een behoorlijke uitdaging om meteen een stapel te maken.
Dus deze beloofd heel wat voor de toekomst! ;) :thumb:

Dank je wel, ik kreeg het al niet voor elkaar.
De taart maken was al ontzettend leuk, hey eindresultaat en de smaakt waren ook goed.. Ik heb heel veel zin om meer taarten te mAken.

Liefs

9

Natascha..1988 schreef:
Moonbeam schreef:

Hoi Natasha,

Bedankt alvast.

Hooooi,

Bedankt voor je lieve reactie.
Ik heb een taartvorm van 26 en 18 cm gebruikt.
Ik heb cake pop stokjes gebruikt als versteviging voor de bovenste taart. Daarop 2 stuks kartonnen taart onderzetters (op elkaar gelijmd, vette kant aan de buitenkant) en die op de taart gelegd en daar de volgende taart (al helemaal af) opgezet. Daarna de bloemen'tjes als rand gemaakt. Om geen bolling te krijgen heb ik de taart omgedraaid, bovenkant wordt dan de ondoverkant, door t gewicht wordt de bolling plat.

Veel plezier met je bruidstaart..ik ben reuze benieuwe naar t resultaat.. Liefs

Dank je voor je antwoord !

Zou ik ook je recept voor je cake/biscuit mogen vragen?  O-)
Mijn laatste taart was erg plat. Ik vraag me af of ik simpelweg te weinig beslag had, of dat hij ingezakt was  :|

Thx !!