1

Onderwerp: Mijn allereerste taarten

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst in m'n leven een taart gebakken. Echt alles voor de eerste keer: beslag maken, oven in, zagen, vullen en afsmeren, decoreren. Ik ben pas verhuisd en heb nu een combi-oven tot mijn beschikking, maar het lukte de eerste twee keren niet om de taart goed te krijgen. Bij poging drie was het gelukt. Bij het bakken van de tweede taart ging alles vlotter natuurlijk.
Het werken met fondant was ik een klein beetje gewend doordat ik sinds een paar maanden wel eens cupcakes heb versierd, maar dat bleef bij het gebruiken van een paar uitstekertjes.
Nu wou ik het "groots" aanpakken :+ Een taart voor vriendje zijn verjaardag en, als ik tegen dan uit frustratie nog niet had opgegeven, voor de verjaardag van mijn moeder. Frustratie kwam er niet, integendeel. En ik was er best een beetje trots op, kreeg ook fijne reacties. Ik heb er een hobby bij :D

De taart voor mijn vriendje, met braambessenbotercrème en jam. Het kuiken/eierschaal/tekstplaatje zijn van marsepein (heeft hij graag), rest is fondant (ik gebruik Callebaut):
http://img.photobucket.com/albums/v416/tieneke456/eerstetaart.jpg

De taart voor m'n moeder, uit tijdsgebrek heb ik de blaadjes niet allemaal mooi kunnen afwerken, maar niemand heeft het gezien en iedereen vond het geweldig en lekker :+ Deze was gevuld met mango en botercrème met verse mango en passievruchtensmaak van patidess. Het gemarmerd effect had ik liever wel wat feller gehad, maar goed:
http://img.photobucket.com/albums/v416/tieneke456/tweedetaart.jpg

Ik had wel wat moeite met de grote lap fondant mooi vlak tegen de taart te krijgen. Het ging telkens goed met de smoother tot op het einde, het laatste stukje scheurde lichtjes. Heb het dan opgelapt met een extra stukje fondant en decoraties, dus niemand heeft het gezien. Heb ik de fondant te dun uitgerold?

2

Re: Mijn allereerste taarten

Waaauww! Ik weet niet of ik mijn eerste marsepein taartje nu nog wel durf te showen... :o

3

Leuk hoor :thumb:

groetjes elfje elly

4

Wat een leuke eerste taarten zeg!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Bedankt voor de leuke reacties :)