1

Onderwerp: In de wolken met Buddha

Een paar weken geleden kreeg ik een telefoontje van mijn zwager of ik ook Buddha-cupcakes kon maken. Ik kreeg het meteen al een beetje warm, want hoe maak je zo'n ding? Daarnaast zijn die molds absoluut niet goedkoop.
Gelukkig had hij een ander idee, namelijk om kleine beeldjes bovenop de cupcakes te zetten. Na een paar ideetjes over en weer, kwamen we uit op paarse lotusbloempjes.

Om ervoor te zorgen dat de cupcakes niet aan de papiertjes zouden plakken, zat er onderin iedere cupcake een Oreo-koekje. Dit paste precies en het was een lekkere verrassing.

De buddha's zijn uitgebreid in bad geweest voor ze op de cupcakes werden geplaatst. Met een beetje botercrème kon ik ze vastzetten op de cupcakes.
Op deze manier kreeg iedereen een bijzonder aandenken aan zijn verjaardag.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1238879_545161475554723_2031386787_n.jpg

2

Re: In de wolken met Buddha

Leuk gedaan :thumb:

Leuk idee ook, een mini buddha voor thuis  :)

Die zijn super schattig ! Ik wist zelfs niet dat er uberhaupt molds van buddha's bestaan... maar dat heb je fijn opgelost :)
Ik ga ondertussen eens kijken naar molds van buddha's

Stagair bij cakesenco.be

Oh ps heb je een tutorial van die leuke lotusbloem?

Stagair bij cakesenco.be

Oh ps heb je een tutorial van die leuke lotusbloem?

Stagair bij cakesenco.be

6

Ik heb daar helaas geen foto's van, maar ik heb deze plunger cutters gebruikt:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/pme- … tter-set-4

Ieder bloempje bestaat uit 4 lagen, oftewel: één van iedere afmeting.
Vervolgens heb ik de blaadjes plat gemaakt en een beetje laten omkrullen met de bonetool.
Daarna op elkaar geplakt met eetbare lijm en aangedrukt met een suikerparel.
Tot slot heb ik de blaadjes een beetje omhoog gevouwen.

De bloempjes heb ik laten drogen in eierdozen, zodat ze mooi bol werken.

Ze zijn leuk! Maar wat ik me afvroeg is waarom je ze niet wilde laten plakken aan de papiertjes. "Zo hoort het toch"? Vraag dat omdat mijn familie altijd aan het zeiken is over dat de cupcakes zo aan de papiertjes vastplakken. En dan zeg ik dus, ja, dat hoort zo (Pap :shh: )

8

Oha dat was een ideetje van mijn zwager. Die had dat ergens gezien onder het mom van 'dan pak je ze makkelijker uit het papiertje en oreo's zijn gewoon heel lekker'  :lol:

Super bedankt voor de uitleg!

Stagair bij cakesenco.be