1

Onderwerp: Eerste verjaardags stapeltaart

Hallo iedereen!

Hier mijn eerste stapeltaart. Ik maak taarten sinds juli dit jaar en vond het tijd voor een stapeltaart. Erg leuk, eigenlijk nog leuker dan een enkel taartje  ;)
Wens: Een zebra-rose taart
Ook heb ik voor het eerst het ruitjes patroon gemaakt.

Zebra print heb ik als volgt gedaan:
Wit fondant uitgerold daar bovenop zwarte fondant streepjes. Toen plastic erover gedaan en lichtelijk uitgerold, waardoor het "een geheel" wordt.
Hierdoor ging uiteindelijk tussen het zwarte en witte fondant scheurtjes ontstaan.
Volgende keer toch maar anders doen. Gelukkig was dit aan de achterkant van de taart!

Feedback zou ik waarderen :)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1374311_579329918795347_1951665676_n.jpg

Bedankt voor het kijken!
Groetjes Priscilla

Groetjes Priscilla
Maak taarten sinds Juli 2013

Re: Eerste verjaardags stapeltaart

Ik vind het een prachtige 1e stapeltaart  :thumb:

3

super leuk ....ook ik maak nog niet zo lang taarten maar deze creatie staat zeker nog op mijn lijst om te doen

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

4

Leuke taart!  :thumb:
Ik vind stapels ook erg leuk om te maken. Al moeten ze dan weer niet te hoog worden want dan krijg ik weer stress  ;)
Hoe dik heb je je zwarte stukken uitgerold? Ik zie ook scheurtjes op de rand en dit komt, volgens mij, niet door de stukken. Ik heb nog geen zebraprint gemaakt, maar wel een tijgerprint. Deze heb ik dun uitgerold en gewoon op de oranje bekleding gelegd. Ik was bang dat de strepen zouden vervormen wanneer ik deze samen met de lap ging uitrollen.

5

Jammer voor je dat het na zoveel werk ging scheuren. Balen hè? Maar het is wel een hele mooie stapel! Dit is pas taart hè?

Groetjes van Marjon

6 Laatst bewerkt door Priscilla1984 (06-10-2013 14:30)

Esther68 schreef:

Leuke taart!  :thumb:
Ik vind stapels ook erg leuk om te maken. Al moeten ze dan weer niet te hoog worden want dan krijg ik weer stress  ;)
Hoe dik heb je je zwarte stukken uitgerold? Ik zie ook scheurtjes op de rand en dit komt, volgens mij, niet door de stukken. Ik heb nog geen zebraprint gemaakt, maar wel een tijgerprint. Deze heb ik dun uitgerold en gewoon op de oranje bekleding gelegd. Ik was bang dat de strepen zouden vervormen wanneer ik deze samen met de lap ging uitrollen.

Dit kleine witte scheurtjes is van het fondant.. Ik heb dat wel vaker.. Ze zeggen oefening baart kunst als je met fondant bedekt. Misschien moet ik dat toch meer uitrollen.

Die scheurtjes die ik kreeg tussen het zwarte en witte waren erger. Biscuit was te zien.. Ik denk dat ik het te dun heb uitgerold.

Volgende keer leg ik idd een zwarte strepen er gewoon boven op.
Ik moet zeggen dat de zwarte strepen niet zijn vervormd door het uitrollen!

Bedankt voor je reactie! :)

Groetjes Priscilla
Maak taarten sinds Juli 2013

7

Prachtig!  :thumb:
Ik vind dat jouw eerste stapeltaartje heel goed gelukt is!