1

Onderwerp: domper

ik ben vanmiddag weer begonnen met een taart bakken en welnu had ik eindelijk na veel te lage taarten een hoge taart van 8 cm hoog dus ik heb hem na ruim 35 minuten eruit gehaald en was zo trots als een pauw maar nu bleek het onderste gedeelte niet gaar te zijn in het midden terwijl mijn prikker en schoon uit kwam heeft iemand nog tips voor mij voor de volgende keer?

2

Re: domper

Iets langer bakken, evt. wat lager. Verder hetzelfde doen als je nu hebt gedaan :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bovenop voelen:
voel je lucht, dan issie nie gaar :nooo
voel je sponzige tegendruk, issie gaar :Y
en verder:
gare biscuit krimpt ietsje los van de kant :-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

nog langer bakken dus.. jammer dat hij niet gaar was.
ik zet mijn oven altijd op 150 graden. laag dus, maar zo komt er geen bol op. en een gewone 25 cm moet iets van 40 minuten in de oven.

5

Mijn 25 cm gaat zeker wel 50 min, soms ietsje langer, in de hetelucht. Wel op lage temperatuur.

6

hmm ja dan had die iets langer gemoeten ach ben al blij dat die zo hoog werd morgen nieuwe mix halen en dan nieuwe ronde nieuwe kansen thnx voor jullie advies :thumb:

7

Ik bak ook altijd op 150 behalve het laatste kwartier dan zet ik hem op 170 ( geen hetelucht)
Prikkers gebruik ik niet, te onbetrouwbaar gebleken. Ik kijk naar het krimpen en dan nog even voelen of ie terugveert. Als ie dat doet is ie altijd goed gaar.
Wel even bedenken dat geen oven hetzelfde is, een losse oventhermometer is dan ook geen luxe.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

Ik bak altijd in 3 etappes... ik heb een combi magnetron

De taart doe ik in een voorverwarmde oven :
140 graden 30 minuten
150-160 graden, 30 min
daarna 160 o 170 graden voor 10a 15 minuten

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten