1

Onderwerp: viooltaart in twee delen

Want anders paste hij niet in de koelkast! Ik wilde trouw blijven aan de verhoudingen maar als ik de taart uit een 30cm vierkant wilde snijden, werd hij ieniemienieklein. dus toen toch maar nog een extra taart gebakken. Gevolg was dat er veel teveel taart was voor de gasten maar ik geloof niet dat dat een probleem was voor de klant   :9   :+

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1268308_593170817395202_2008704329_o.jpg

Je kunt t niet zo goed zien maar ik heb het taartkarton zelf gemaakt uit erg dik karton en bekleed met A4-tjes met bladmuziek met daaroverheen cellofaan. Gaf een erg leuk effect al zeg ik t zelf.. t was meer uit noodzaak geboren omdat ik geen enkel cakeboard had voor deze maten  :s

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: viooltaart in twee delen

Ik vind het knap gedaan. Ik kan zien dat je veel werk hebt gestoken in de verhoudingen en vorm van de viool. Heb je het houtwerk geschilderd of gedust? Als ik het goed zie, zie ik nuances in de kleur. Of is dat de lichtval?

Als je de volgende keer nogeens zit met dat je geen cakeboard kunt vinden, kun je er altijd eentje (laten) zagen uit MDF. Dat is heel hard, geperst hout, in verschillende diktes verkrijgbaar en lekker stevig. Dat kun je dan bekleden, zoals je al hebt gedaan.

Tieneke

Thanks voor je reply Tante Tien! Ik heb t fondant idd geschilderd.
Dat idee van MDF op maat laten zagen is wel wat idd! Alleen niet voor deze taart want die moest ook nog in de koelkast en dat past ook niet natuurlijk. Maar voor een eventueel volgend project kan ik er rekening mee houden dat ik een vulling kies die ook buiten de koelkast kan en dan is dat op maat laten zagen een goed idee  :thumb:

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4

Wauw, super knap gedaan!