1

Onderwerp: Toch nog een vraag over zwitsers room

Ik wil met een zakje banketbakkers room van dr. Oetker zwitserse room maken. Maar moet ik de bbr maken met water zoals op het pakje staat of met 350 water en 250 slagroom? Ik heb al zoveel gelezen hier dat ik door bomen het bos niet meer zie.

2

Re: Toch nog een vraag over zwitsers room

Voor zwitserse room moet je het met 350 ml. water en 250 ml. slagroom maken :Y  :Y
Errug lekker :9

De kids zijn er hier ook dol op. Ik maak het ook wel eens gewoon voor ons. Witte puntjes vullen, poedersuiker erover en smullen maar. ;)

Groetjes Gerien

3

Ik zou de bbr met water apart maken en de slagroom apart. Dan pas door elkaar spatelen.

Esther68 schreef:

Ik zou de bbr met water apart maken en de slagroom apart. Dan pas door elkaar spatelen.

Ik ook

I never met a calorie I didn't like....

5

Ik mik altijd alles tegelijk in de kom en mix het. Gaat prima.

Groetjes Gerien

6

Esther68 schreef:

Moet er dan ook klopfix bij?

7

Lizetje schreef:
Esther68 schreef:

Doe ik altijd wel. Slagroom kloppen is nou niet mijn sterkste kant  :s . Het schijnt dat wanneer je langzaam klopt de slagroom ook steviger blijft.

8

Esther68 schreef:
Lizetje schreef:
Esther68 schreef:

Doe ik altijd wel. Slagroom kloppen is nou niet mijn sterkste kant  :s . Het schijnt dat wanneer je langzaam klopt de slagroom ook steviger blijft.

Als ik nou bbr zelf maak volgens recept hierlangs, wanneer moet dan de slagroom eronder voor zwitserse room?

9

Esther68 schreef:
Lizetje schreef:
Esther68 schreef:

Als ik nou bbr zelf maak volgens recept hierlangs, wanneer moet dan de slagroom eronder voor zwitserse room?

10

ik maak de poeder met het water aan, even door elkaar zodat het goed gemengd is. dan doe ik er 200 ml koude slagroom door. dan heb je wel het romige, maar omdat je minder slagroom gebruikt blijft hij wat steviger.
ook doe ik trouwens iets minder water, 50 ml minder of zo.

11

Bbr op laten stijven, slagroom kloppen, dan spatelen  ;)

12 Laatst bewerkt door MamaSan (11-10-2013 13:05)

Met het zakje van Dr. Oetker kun je gewoon alles bij elkaar in een maatbeker/mengkom doen. 1 minuutje kloppen en dan even in de koelkast laten opstijven. Ik doe het vaak alvast in een spuitzak en dan laat ik het zo in de koelkast opstijven.

Succes!

Gr.
Sandra