1

Onderwerp: Play Doh machine of sugargun?

Hallo allemaal!
Omdat google al mijn vragen wist te beantwoorden met een link naar dit forum, heb ik ook maar een account aangemaakt :)

En natuurlijk meteen een vraag. Ik wil graag een spongebobtaart maken en daarvoor de details met fondant maken. Nu lees ik hier en daar al iets over een sugargun en welke wel en niet werkt, maar de 'echte' vind ik vrij prijzig voor een beginneling als ik...  :rolleyes:

Maar ik kwam er achter dat wij hier nog zo'n play doh fun factory hebben staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dat gebruiken voor fondant en/of marsepein of gaat het dan stuk? Het lijkt mij dat de play doh klei ook vrij stevig is en daar is het voor bedoeld.

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Play Doh machine of sugargun?

Heb ik geprobeerd. Was niet succesvol...

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

3

Oh, jammer... Ging het stuk?

4

Hier ging hij idd ook stuk...
Ik heb de sugargun en ik vind hem geweldig!

5

Ik zou toch echt voor de sugargun gaan. Ideaal en jaren plezier. Het is de investering zeker waard.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Hij zou stuk zijn gegaan als ik had door geduwd :)

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

7

ik heb ook wel eens zoiets gehad en ging stuk ja. maar een sugar gun is idd een duren aanschaf maar ik gebruik hem echt met elke taart.
er is ook een klei pistool die niet zo duur is, werkt opzich ook wel aardig om mee te beginnen
create4fun.nl/a-13395654/toebehoren/002154-0210-kleipistool-incl-19-motieven/

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8 Laatst bewerkt door Anna_4 (02-10-2013 18:09)

Okay thanks :) Dan moet hij toch ook maar op het lijstje voor mijn verjaardag in november, voor Sint óf voor kerst  :Y

9

Ik gebruik mijn sugarcraftgun bij bijna elke taart  :Y . Ik heb in het begin ook eens geprobeerd om met mijn koekjespistool sliertjes te maken van marsepein maar hij zei 'knak'.....
Maar mag ik vragen voor welke details je een gun nodig hebt bij de SpongeBob taart? Ik heb nl al een stuk of 6 SB taarten gemaakt, maar hier nog nooit een gun voor nodig gehad.... :think:
Als het voor slierten is.....ik rol soms nog slierten uit met de smoother en gebruik daar 2 sateprikkers bij. Voor een paar sliertjes pak ik mijn gun niet  ;)

10

Ik heb me ook deze week hier aangemeld omdat ik toch ook al een tijd als gast aan het rondsnuffelen was.

Toevallig heb ik vandaag de sugargun aangeschaft en meteen uitgeprobeerd en waar heb je veel lijntjes voor nodig .een ajax taart natuurlijk.
Ik moet zeggen dat hij me tot nu toe goed bevalt en idd voor een beginnende bakker toch veel geld ( ga je door met je hobby of niet), maar toch zou ik zeggen ......schaf m maar aan

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

11 Laatst bewerkt door Anna_4 (02-10-2013 18:13)

@Esther: Ik wilde hem gebruiken voor de zwarte lijntjes die het echte tekenfilm effect geven. Maar dat zal dan ook lukken met de smoother. Ik zag mezelf al klooien met plakkerige handen en ongelijke lijntjes...
Alleen hoe bedoel je met satéprikkers? Wat doe je daar dan mee, de dikte bepalen? O-)

12

Ja, inderdaad......niet echt helemaal duidelijk uitgelegd. Is inderdaad om de dikte te bepalen, maar ook dat je dan een gelijke dikte hebt, en niet ineens een dun stuk.
Begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met 'tekenfilmeffect'  :o ....

13

Tekenfilm effect bedoel ik die harde zwarte lijntjes ;)
Ik ga mijn best doen met se prikkers!