1

Onderwerp: Minion

Niet orrigineel meer, want heb hem geïnspipikt (waarvoor dank) maar hij is zoooo leuk om te maken!!!!
Bekleden was een ramp. Ik zei al tegen mijn dochter (Manon), als hij zijn broek uit trekt heeft ie nog een jurk aan ook!
Echt vreselijk! En waarom? Tja, domme ik, hij moest zo groot worden (het zijn drie taarten op elkaar) en dat past natuurlijk niet op mijn geweldige Ikea mat.
Dus dan maar met poedersuiker, op de tafel. Maar dat droogt uit! Niet normaal meer! Doe ik dus nooooooit meer!
Het scheurde aan alle kanten!
Dus opnieuw een poging gedaan, crisco erdoor gegooid en minder poedersuiker op de tafel. Nu ging het beter, maar dus nog niet perfect.
Maar goed, ik heb het redelijk weg kunnen werken.
Manon was er in ieder geval erg blij mee. 12 jaar is deze grote dame geworden!
Twee taarten zijn gevuld met aardbeienmousse, en de andere twee met citroenmousse. Allen afgesmeerd met witte chocolade ganache.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LSXXTAA4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EO77VCPO.jpg

Bedankt voor het kijken, en reacties zou ik erg leuk vinden.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

2

Re: Minion

hij is leuk geworden :thumb:  :Y 
en erg groot :lol:  :lol:

tip voor een eventuele volgende keer
eerst tot aan zn bril bekleden dan een brede baan rond zn lijf en de naad wergwerken met de band van zn bril

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Oooooh dat is een goeie!!!!
Dank je voor de tip!!!!!

4

Hartstikke leuk! :thumb:

Groetjes van Marjon

5

whahahah geweldig staat ook op mijn verlanglijstje vind ze zo vrolijk.... enne Coconuts bedankt voor die tip

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

6 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-09-2013 14:25)

IngridV_1973 schreef:

Oooooh dat is een goeie!!!!
Dank je voor de tip!!!!!

Hai Ingrid
Die tip kende ik al al je die bedoelde  :D
Had ik al gezien op youtube.

Maar je ziet er niks van hoor dat het niet helemaal lekker is gegaan, ik vind hem erg mooi geworden maar drie taarten boven op elkaar is ook wel erg groot ja  :)

http://www.youtube.com/watch?v=fkIMdzRvsfQ

7

Hij is heel leuk geworden!

Als jij op de ikeamat uitrolt, gebruik je dan helemaal niks om het plakken te voorkomen?

8 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-09-2013 17:45)

Desiree91 schreef:

Hij is heel leuk geworden!

Als jij op de ikeamat uitrolt, gebruik je dan helemaal niks om het plakken te voorkomen?

Ik gebruik ook de ikeamat maar nooit echt last van plakken.
Ik heb ook de mat maar dat vind ik helemaal niks, wat een onding om op te ruimen zeg.
Je kunt hem niet onder de kraan schoonmaken, lastig droog te maken en hij is ook nog eens heel groot dus je moet hem oprollen en dan maar zien hoe je hem opruimt.

Klopt, ik gebruik helemaal niets, want hier plakt hij niet op vast.
Ik vind de Ikeamat ideaal, want je rolt uit, tilt de mat in zijn geheel om over de taart en. Laat hem er voorzichtig af komen dat hij over je taart valt. Echt wereld systeem!
De Ikea mat is lastig onder de kraan te krijgen, maar lukt wel. Met de originele mat heb ik geen ervaring.
Deze past bij mij gelukkig prima in de la onder mijn vriezer.

10

Leuk, daar is manon vast blij mee.