Onderwerp: voor het eerst een parade...... er valt nog veel te leren
Hallo, ik ben al maanden aan het rondkijken op deze site. Erg verslavend en wat een supermooie taarten (en koekjes, en cupcakes en en en....) kom ik hier tegen. Durf bijna mijn eigen creaties niet te showen, maar daar gaan we dan:
mijn eerste taart, een dinotaart voor mijn dochter, gemaakt op een workshop. Ik had nooit gedacht dat ik zo'n lap marsepein in ene mooi over het biscuit zou kunnen krijgen, toch gelukt, dus trots. Je ziet dat het nog erg nat is, want veel te veel poedersuiker gebruikt. Dat blijf ik een moeilijk en lastig puntje vinden...

De tweede, samen met mijn zus eea gekocht en zelf aan de gang gegaan, voor mijn vriend. Voor het eerst zelf een biscuit gemaakt en dat lukte ook nog eens.
Gevuld met vanille botercreme en jam.

De derde, voor mijn zoontje. Ontwerp gepikt uit een boekje (met bijpassende cc's). Foto is helaas niet zo scherp. En wat een gedoe, zo'n puzzelplaatje. Ik ontkwam weer niet aan al die poedersuiker....

Een heel klein taartje (10 cm) voor mijn neefje die geslaagd was. In twee uurtjes gemaakt en dat is er aan af te zien, veel te gehaast. En zo'n klein taartje is niet makkelijk om strak te bekleden vind ik.

Voor mijn ouders trouwdag. Vond al die uilentaartjes die ik hier tegenkwam zo leuk, dus heb heel wat ideetjes voor deze taart via dit forum (bedankt allen
)
Gevuld met botercreme/bokkepootjes en aardbeienjam.

Mijn grote trots tot nu toe, maar wat een bereklus. 3 avonden in totaal bezig geweest. Ik heb een bolvorm bekleed/gevuld met biscuit, maar kwam steeds te kort.....grrr. Het uiteindelijke resultaat mocht er wel zijn.

en de laatste voor mijn buuv. Doordat de vorige boltaart zo bewerkelijk was, toch maar een blanda gekocht. Helaas wilde het beslag niet rijzen en bleek later zelfs niet eens helemaal gaar. Wel leuk gelukt qua decoratie vind ik zelf, wilde graag eens zo'n debbie brown poesje proberen (de buren hebben er precies zo één), maar lekker was het niet. Balen.

bedankt voor het kijken en alle feedback is welkom!
, blijven oefenen en dan komt het helemaal goed
. Die blanda moet wat langer in de oven heb ik gemerkt, als je denkt dat ie ongeveer klaar is even met een satéprikker erin prikken, als ie schoon eruit komt dan is je kapsel klaar anders gewoon nog even laten doorbakken. Veel succes!