Mijn eerste taart was een opengeklapte taart en dat viel me echt 100% mee!
Een paar dingen waar je om moet denken:
*Snijd de punt met een scherp mesje zodat de randjes niet gaan rafelen.
*Snijd niet te ver door, anders kan je de biscuit zien, als je begrijpt wat ik bedoel.
*Om te voorkomen dat je te ver door het bakpapier heen prikt en zo het fondant of marsepein beschadigt, kun je alvast een gaatje/openingetje maken in het bakpapier. Op deze manier kun je hier makkelijker een mespunt of prikkertje in steken als je het papiertje eruit wilt trekken.
Ik heb het overigens op een iets andere manier gedaan, zonder dat je twee kleuren op elkaar uitrolt.
Ik heb namelijk wel de onderste cirkel samen met het bakpapier op de biscuit gelegd, maar daarbovenop ook al een cirkel met de kleur van de binnenkant van de punt.
In het boek waar ik het uit heb, staat de volgende werkwijze:
'Rol twee verschillende kleuren marsepein uit, ongeveer 2 á 2,5 mm dik. Steek van allebei een rondje uit van ongeveer 10 cm. Knip uit een bakpapier eenzelfde rondje.
Leg het rondje met de kleur die je ook als bekleding van de taart gebruikt als eerst in het midden op de taart. Leg dan het bakpapiertje ertussen. Leg vervolgens het rondje met de andere kleur andersom op het bakpapier (met de bovenkant onder). Smeer dit rondje in met eetbare lijm.
Vanaf hier kun je de taart gaan bekleden en verder gaan met de stappen van het snijden en openklappen.