1

Onderwerp: Hoe zet je dit rechtop een taart?

Ik heb het verzoek gekregen om een breakdance-taart te maken voor iemand.
Nu vond ik dit wel een heel gaaf idee met de silhouetten van de dansers en de grote ster op de achtergrond, maar hoe krijg ik de figuren mooi rechtop in de taart, zonder dat ze omkieperen?
Moet ik dan werken met satéprikkers? Want op zich leek dit mij helemaal niet zo'n heel gek idee, maar die ga je volgens mij door de figuren heen zien, of niet?

http://3.bp.blogspot.com/-m4vt61v-GrM/U … aart48.jpg

2

Re: Hoe zet je dit rechtop een taart?

Je plakt de sateprikker achter het figuurtjes. Soms gebruik ik zo'n ijzerdraadje die ik achter het figuurtje in de vorm mee buig. Dan komen er dus 2 sprieten bij de benen uit. Die steek ik in de taart (wel in twee rietjes  ;) )

3

Hoi Jolien,

Ik heb ook wel eens een breakdance-taart gemaakt en heb de figuren gewoon wat dikker gemaakt, zodat je de prikkertjes niet kunt zien.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169095

Dat is toch een TAART waard!

4

Super dames, daar heb ik wat aan!
Beide tips zijn goed, ik denk dat ik ze ga combineren: satéprikkers in rietjes. :)

5

Waarom zou je de sateprikkers in rietjes zetten? Die zijn voedselveilig. Floral wire niet, vandaar de rietjes.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Gaan satéprikkers niet splinteren dan?

7

Sateprikkers zet ik ook zo in de taart, maar de ijzerdraadjes zet ik wel in rietjes.
Ik heb eens goedkope sateprikkers van de Action of zo gehad, en deze vond ik niet zo goed als de duurdere. Die van de Action zitten niet goed in elkaar, zeg maar. Zitten soms van die lange losse stukken aan. Wil het niet echt splinters noemen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel  ;)

8

Ja ik weet wat je bedoelt. En ik ben dus ook bang dat het met die van de supermarkt gebeurt. Maar als ik het goed begrijp valt dat dus mee, of niet?
Ik wist trouwens überhaupt niet dat ze die hadden bij de Action. :P

9

Als ik sateetjes maak heb ik daar nooit last van...

Die van de action is inderdaad een ander verhaal. Net als de cocktailprikkers. Daar zitten ook losse "draden" aan.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym