1

Onderwerp: merinque dag van te voren te maken?

Hoi medebaksters,

Morgen word mijn opa 91 en die wil altijd gebak bij de koffie. Nu wilde ik niet dat mijn opa zelf op pad ging om wat te halen dus heb ik aangeboden om wat lekker te maken.

Ik heb van die gesuikerde bladerdeeg hapjes die ik wilde vullen met Zwitserse room en dan daarop van die merinque toefjes spuiten die je dan nog met de brander mooi kan kleuren.

Omdat het kloppen van het eiwit altijd wel even wat tijd in beslag neemt vraag ik mij af of ik deze vandaag al kan opkloppen???

Ik wil dus alleen eiwit maken waar ik verhitte suiker bij doe en dan nog even de brander erop?

Ik kon het niet vinden bij de zoek functie dus vandaar dat ik mijn vraag even zo stel.

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: merinque dag van te voren te maken?

Ik zou het echt dezelfde dag maken..

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

3

Het kloppen van het eiwit is een paar minuten werk. Je kunt om tijd te besparen wel alvast het eiwit scheiden van de dooiers. Eiwit kun je dan gewoon de volgende dag opkloppen. Wel bewaren in een absoluut vetvrije en afgedekte schaal of glas.
Kan in de koelkast maar hoeft niet.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4

Een dag van tevoren gaat echt niet lukken!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/